مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: با ورود 44 دستگاه واگن جدید به سامانه حمل و نقل ریلی تهران رکورد ورود قطار به مترو شکسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هابیل درویش در مراسم بهره برداری از 44 دستگاه واگن جدید به سامانه حمل و نقل ریلی تهران افزود: این 44 دستگاه واگن شامل 4 رام قطار مترو یک طبقه و 2 رام قطار دو طبقه به خط 5 تهران گلشهر اضافه می شود.

وی تصریح کرد: با اضافه شدن هر رام قطار مترو در خطوط 1، 2، 3 و 4 متروی تهران ظرفیت روزانه حمل مسافر تا 2500 نفر افزایش می یابد که با تحویل این 4 رام به خطوط ذکر شده روزانه ظرفیت حمل مسافر در متروی تهران 100 هزار نفر افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با اضافه شدن هر رام قطار دو طبقه در خط 5 مترو نیز ظرفیت روزانه حمل مسافر تا 16000 نفر افزایش می یابد که با تحویل این 2 رام قطار روزانه ظرفیت 32 هزار نفر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بدنه قطارهای جدید همانند نسل قبلی قطارهای مترو از جنس فولادی است خاطر نشان کرد: ترمز اصلی قطارها از نوع الکترونیکی است و انرژی حاصل شده از ترمز قطار به صورت انرژی الکتریکی به شبکه برق ریل سوم باز می گردد.

وی در ادامه در خصوص اولویت ساخت خط 3 نیز گفت: این خط به جهت اینکه طولانی ترین خط مترو است و از جنوب غربی آغاز شده و نهایتا در شمال شرقی در شهرک قائم به پایان می رسد.

وی گفت: طول این خط 35 کیلومتر است و با تمام توان خود تلاش می کنیم تا قبل از اردیبهشت ماه 12 کیلومتر از این خط را که از چهارراه ولیعصر تا اول جاده ساوه می باشد به بهره برداری برسانیم./ز

برچسب ها: قطار ، مترو ، روزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار