مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت سه مکان رویداد تاریخی استان در فهرست آثار ناملموس ملی کشور خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تراب محمدی با اعلام این خبر افزود: طی این همایش که با حضور مسئولان ثبت استان‌ها برای بررسی پرونده‌های تکمیل شده برگزار گردید، 3 اثر آذربایجان شرقی شامل مکان رویدادهای تاریخی مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ثبت رسید.

وی یادآور شد: پرونده این سه مکان رویداد تاریخی پیش از این در کمیته تخصصی به منظور ثبت و حفظ میراث معنوی مصوب شده و در این همایش ثبت ملی شد.

محمدی با اشاره به این سه اثر اظهار کرد: مکان رویدادهای تاریخی شهدای زینبیه میانه، شهدای 27 دی دانشکده فنی دانشگاه تبریز و مکان رویداد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی آثار ناملموس آذربایجان شرقی هستند که طی این همایش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

وی یادآور شد: طی هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخدادهای انقلاب اسلامی در تهران، علاوه بر این سه اثر با عنوان مکان رویداد تاریخی، شش قلعه تاریخی شهرستان خداآفرین نیز در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: آذربایجان ، ثبت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.