استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: جمهوری اسلامی به دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های علمی و نظام سازی سیاسی رسیده که می‌تواند آنها را بر اساس مفاهیم مردم سالاری دینی در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ "غلامرضا خواجه سروی" معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در "همایش ملی مردم سالاری دینی در ایران و بیداری اسلامی" که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: در تحولات بیداری اسلامی در یک طرف اسلام گرایان و جمهوری اسلامی و در طرف دیگر جبهه غربی و ارتجاء عرب قرار گرفته‌اند و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید به بحث بیداری اسلامی توجه بیشتری کرد.

رئیس همایش ملی مردم سالاری ملی در ایران و بیداری اسلامی افزود: کشورمان در وجوه عملی سیاست تجربیاتی دارد و نظام مردم سالاری دینی با محوریت ولایت فقیه مرحله پیروزی تثبیت و تحکیم خود را پشت سر گذاشته و در اینکه ابعاد این نظام پایدار منطقه‌ای و جهانی شده شکی نیست.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید خروجی‌های بیشتری در کیفیت اداره کشور وجود داشته باشد باید به آنچه که انقلابیون مسلمان و امام خمینی(ره) درباره صدور انقلاب جامعه نمونه و امت وسط فرموده اند باز گردیم.

خواجه سروی با اشاره به اینکه بیش از 140 مقاله علمی از سوی دانشجویان سراسر کشور به این همایش ارائه شده است، گفت: این مقالات نشان دهنده این است که بیداری اسلامی و مردم سالاری دینی به عنوان یک مسئله و دغدغه مهم برای دانشجویان مطرح است و این عزیزان مطالبات نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: در کشورمان تدبیر درباره قانون اساسی و اصلاح آن را داشته‌ایم و دوره‌های مختلفی از لحاظ گفتمانهای مختلف در عرصه سیاسی حاکم بوده و پس از طی مراحل اولیه دوران دفاع مقدس گفتمان سازندگی توسعه سیاسی و مشارکت سیاسی و گفتمان عدالت را داشته ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با حفظ ماهیت انقلابی خود تغییرات زیادی را در جهان اسلام ایجاد کرده است، تصریح کرد: از لحاظ دکترین امنیت ملی و درون مایه‌هایی که در دوران مختلف انقلاب مورد توجه قرار گرفته تجربیات جمهوری اسلامی ایران بسیار می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس همایش مردم سالاری دینی در ایران و بیداری اسلامی اظهار داشت: تعداد دانشجویان ما در انقلاب 200 هزار نفر بود که اکنون به بیش از 4/5 میلیون نفر افزایش یافته و کشورمان در عرصه تولید علم به دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف رسیده که می‌تواند به عنوان خروجی نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: امیدواریم اینگونه همایش‌ها در دانشگاههای دیگر نیز برگزار شود زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مسائل انقلاب اسلامی بازخوانی شود و بحث نظام سازی بر اساس مفاهیم مردم سالاری دینی که دنیا و کشورهای اسلامی به آن نیاز دارند، علی‌رغم تبلیغات دشمنان در اختیار کشورهایی که خواهان این تجربه هستند قرار داده شود.

خواجه سروی خاطر نشان کرد: حضور روشنفکران و انسانهای بی طرف در دنیا نشان می‌دهد که راه حرکت ملت‌ها در آینده به وسیله مفاهیم آگاهی بخش انقلاب اسلامی باز می‌شود و آنچه مدنظر شهدای انقلاب ما بوده است را میسر می‌کند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: اسلامی ، ایران ، انقلابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار