رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ایجاد بیمارستان‌های تک‌تخصصی اولویت وزارت بهداشت نبوده و نیست و البته ساخت چنین بیمارستان‌هایی نیز ضرورت ندارد با این حال در استان خوزستان دو مرکز مجهز برای انجام اعمال جراحی قلب و کارهای مربوط به بیماران قلبی وجود دارد.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،دکتر محمدحسین سرمست اظهار کرد: این دو مرکز در بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان گلستان اهواز مستقر هستند و در این دو بیمارستان، تجهیزات و وسایل مورد نیاز پیش از عمل و بعد از عمل فراهم است، همچنین ظرفیت این مراکز بیش از نیاز فعلی استان است.

وی با بیان این‌که بیش از نیاز بیماران قلبی استان، تخت بیمارستانی وجود دارد، افزود: در حال حاضر برای درمان بیماران قلبی خوزستان هیچ مشکلی وجود ندارد و بسیاری از تخت‌های بیمارستانی این دو مرکز خالی است.

سرمست تصریح کرد: بخش جراحی قلب بیمارستان امام(ره)، بخشی کاملا جدا از بیمارستان است و به تنهایی 100 تخت برای استفاده بیماران قلبی دارد. خود این بخش حکم یک بیمارستان مجزا را دارد که تنها کارهای مربوط به اعمال جراحی قلب و بررسی بیماران قلبی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر بخش دولتی و دانشگاهی، بیمارستان خصوصی نفت و بیمارستان خصوصی مهر نیز بخش قلب دارند که هر یک به بیماران استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آخرین دستگاه آنژیوگرافی خریداری‌شده برای خوزستان در بخش قلب بیمارستان گلستان اهواز نصب شده و در حال استفاده است. این دستگاه که هم کارهای تشخیصی و هم کارهای درمانی را انجام می‌دهد، با هزینه بالایی خریداری شده و از بهترین دستگاه‌های روز جهان است.

وی بیان کرد: برای ساخت بیمارستان تک‌تخصصی باید بخش خصوصی وارد کار شود که در این راه هم چند مورد اقدام شده بود و با آنها نیز موافقت شده و می‌توان انتظار داشت که توسط بخش خصوصی بیمارستان تک‌تخصصی در خوزستان ساخته شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: قلب ، اهواز ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.