سازمان دیده بان حقوق بشر امروز در بیانیه ای اوضاع حقوق بشر کویت را به دلیل تنش های اخیر و بازداشت چند تن از فعالان به اتهام توهین به پادشاه وخیم ارزیابی کرد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الیوم السابع ؛‌ سازمان دیده بان حقوق بشر امروز در بیانیه ای از وخامت اوضاع حقوق بشر در کویت طي سال 2012 خبر داد.

سازمان دلیل وخامت اوضاع حقوق بشر کویت را بحران سیاسی اخیر در این کشور معرفی کرد که باعث ایجاد درگیری های وسیعی میان دولت و معترضان در این کشور نفت خیز شده است.

« ندیم حوری» نماینده مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان گفت: بحران اخیر کویت باعث بر جای گذاشتن تاثیرات منفی زیادی بر وضع حقوق بشر اين کشور شده است و دولت در برخورد با نظرات مخالفان هیچ نوع بخششی به کار نمی گیرد.

از نیمه سال 2012 دادستانی عمومی کویت بیش از 25 فعال کویتی را به دلیل انتشار  دیدگاه ها و نظرات خود در مورد دولت بر روی پایگاه الکترونیکی توییتر و  به اتهام اهانت به حاکم کویت و سوء استفاده از وسایل الکترونیکی مورد بازداشت قرار داد.

حوری در ادامه تاکید کرد: دولت کویت باید چنین رویه ای را در سال 2013 ترک کرده و تمام اتهامات مربوط به آزادی بیان را از فعالان پایگاه های الکترونیکی متوقف کند . 

گفتني است که در هفته های اخیر حدود 7 نفر به اتهام اهانت به پادشاه کویت، به حبس های 2 تا 10 سال محکوم شدند./ح

برچسب ها: کویت ، دیدبان ، حقوق ، مخالفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار