مشهد/

عليرغم 10 سال تعطيلی ورزش بوكس امروز رشد خوبی داشته است

سرمربي تيم بوكس استان مازندران گفت: تعطيلی 10 ساله بوكس بعد از سال 1357 باعث عقب افتادن بوكس ايران از جهان شد كه عليرغم دشواری جبران اين عقب ماندگی بوكس ايران هم اکنون رو به پيشرفت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد از مشهد، حسين روحی كه 7 نفر از شاگردانش در اوزان مختلف با غلبه بر حريفان خود در رقابت هاي قهرماني منطقه 3 كشور كه به ميزباني خراسان رضوي در مجموعه ورزشي شهيد بهشتي مشهد برگزار مي شود به ديدار فينال راه يافتند در خصوص وضعيت كنونی بوكس كشور گفت: در حال حاضر با حمايت هايی كه فدراسيون از بوكس با برگزاری رقابت های مختلف داخلی و بين المللی انجام می دهد بوكس ايران دوران رو به رشد خود را سپری می كند.
وی با اشاره به تعطيلی 10 ساله بوكس ايران در سال های 1358 تا 1368 عنوان كرد: تعطيلي 10 ساله بوكس در ايران باعث عقب ماندن بوکس ايران نسبت به جهان شد و جبران اين عقب ماندگي بسيار رنج آور بود اما اكنون شاهد شكوفايي اين ورزش در كشور هستيم.
روحی با اشاره به بالا بودن سطح فني مبارزات ورزشكاران تيم هاي بوكس خراسان رضوي و مازندران در رقابت‌هاي بوكس منطقه 3 كشور اظهار كرد: با توجه به اينكه خراسان رضوي و مازندران جزء بدنه اصلي بوكس كشور محسوب مي شوند مسابقات خوبي را از بوكسورهاي اين استان ها شاهد بوديم.
سرمربی تيم بوكس استان مازندران افزود: تيم هاي بوكس خراسان شمالي و سمنان عليرغم محروميت ها و كمبود امكاناتي كه دارند زحمات زيادي كشدند كه اميدواريم با حمايت بيشتر مسوولين از اين استان ها شاهد رشد و موفقيت آن ها نيز باشيم.
روحی با اشاره به حضور 5 ملی پوش از استان مازندران در تيم هاي ملي بوكس كشور، وضعيت بوكس اين استان را ايده ال توصيف كرد و گفت: در تمامي 22 شهرستان غرب تا شرق استان مازندران مردماني كاملا ورزشي زندگي مي كنند كه علاقه مندان به بوكس و كشتي در اين استان تعداد بيشتري از افراد را شامل مي شوند.
وي با اشاره به حمايت هاي حتي شخصي رييس هيات بوكس مازندران از ورزشكاران اين رشته ورزشي عنوان كرد: بوكس مازندران در تمامي رده هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعال است و شرايط بسيار خوبي دارد و توانسته است افرادی مانند مهدي تولوتي را كه در رقابت هاي المپيك نيز حضور داشت به ورزش بوکس كشور معرفي كند.
سرمربي تيم بوكس استان مازندران ميزباني استان خراسان رضوي را در رقابت هاي بوكس قهرماني منطقه 3 كشور خوب ارزیابی كرد و ضمن گلايه از وضعيت خوابگاه تيمش اظهار كرد: در كل ميزباني خوبي را در مشهد شاهد بود تنها وضعيت بد تخت هاي خوابگاه باعث آسيب ديدگي بوكسور وزن 64 كيلومان شد كه اين مشكل با مراجعه به بيمارستان و بخيه ابروي وي حل شد./س

برچسب ها: بوکس ، ورزش ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.