مسعود زنده روح کرمانی هنرمند معمار و دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد ساختار مبلمان شهری و زیباسازی شهر ستانهای تهران گفت :من شدیدا با این شیوه از مبلمان شهری در تهران مخالف هستم .مبلمان شهری و یا مناظز شهری ما خیلی بد طراحی می شود شاید هم نگاه من به این موضوع اشکال دارد .من فکر می کنم که در خیلی از مکانها تصاویری که بروی دیوار کشیده می شود و مجسمه هایی که در فضاهای شهری و عمومی مانند میادین و مکانهای عمومی ایجاد می شود ،فکر می کنم که برخی از افراد نمی دانند که تعریف آن چیست .و استفاده آن چیست و می تواند در سطح شهر چه کاربردی داشته باشد .
وی در ادامه با اشاره به شکل نصب مجسمه ها و المانهای مختلف در اتوبان ها تصریح کرد :در مورد مبلمان شهری کارهایی انجام می شود .من از اتو بان حکیم رد می شدم بروی یک تپه ای دیدم که یک سری مجسمه قرار دارد که قائده آن به شکل دگمه است این تصویر باید از بالا دیده شود و از پایین از این مجسمه ها چیزی قابل رویت نیست .مگر ما با هلیکوپتر حرکت می کنیم که مجسمه هایی را که بروی این تپه نصب شده است را ببینیم .در اتوبان یادگار امام (ره)می بینید که چه تصاویری بروی دیوار ها نصب شده است آیا با فرهنگ و تمدن ما همخوانی دارد .
این هنرمند کشورمان با تاکید بر نیاز انجام یک بازنگری بروی ساختار مبلمان شهری در استان تهران تصریح کرد :من فکر می کنم که در مورد مبلمان شهر تهران باید یک بازنگری کلی انجام شود و یک مهندسی شهرسازی بروی آن حاکم باشد و لزوما حضور مجسمه و نقاشی زیر پل ها رنگ ها و نورها مثل آن چیزی که در اتوبان مدرس به عنوان آب نما هستند باید بروی آن بیشتر فکر کنند و حتی پرچم هایی که در تهران نصب می شوند هیچ قواعدی وجود ندارد و تنها به آنها سر می زنیم که اگر پاره شده اند آنها را عوض کنیم .
زنده روح کرمانی با بیان اینکه شهرداری هر منطقه نباید برنامه ریزی خاصی انجام دهد اضافه کرد : این اقدامات نیاز مند یک برنامه ریزی کلی است و هرمنطقه شهر داری برای خودش نباید یک برنامه ریزی خاصی انجام دهد و براساس ایده و تفکر خود کار کند و در برخی موارد فکر می کنم که چه کسانی در شهرداری فعالیت می کنند که اجازه می دهند که چنین المانهایی نصب می شود و تکلیف فرهنگ کلی تری می خواهد و فرقی نباید در حوزه زیباسازی بین جردن و میدان شوش داشته باشد .
این هنرمند و دبیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی تهران را شهری با آلودگی بصری وحشتناک خواند و اظهار داشت :و از نظر ما تهران ،تهران است و وسعت خاصی دارد و این موضوع نباید با یک مدل فکر همراه باشد .حتی بروی تابلوهای تبلیغاتی در شهرستانها و راه های بین شهری هیچ دقتی وجود ندارد و یک شهر شلوغ با آلودگی تصویری وحشت ناک داریم و بیشتر از آنکه انسان بروی آن توجه کند از این موضوع فرار می کند .و حتی بروی تابلوها و ویترین های مغازه ها هم توجه نداشته است و ویدئو وال در میادین می گذاریم که نور آن در شب راننده ر ا کور می کند این نصب المانها با چه فکری ایجاد شده است و این کمبودها نشان دهنده این موضوع است که مهندسی گرافیک شهری ما ساختاریب مناسب نداردو باید یک برنامه ریزی دقیقی انجام داد و خیلی از چیز ها را برداشت .لزوم گذاشتن اثر هنری به تعداد زیاد نیست و به کم بودن و درست بودن آن است/س