سرپرست مرکز آموزشی و دبیر مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: هزینه های سنگین درمان بیماران سرطانی خانواده ها را زمین گیر کرده است که می طلبد خیرین به کمک این بیماران آمده و با مددکاری مالی خود مرهمی بر زخمهای آنان باشند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛جواد فرخی  با تاکید بر اینکه کمک های دولتی جوابگوی نیازهای مرکز نیست، افزود: درمان بیماری سرطان در بیمارستانها از جمله مرکز درمانی آیت الله خوانساری اراک پرهزینه و مشکل است و بیماران در این راستا نیاز به حمایت جدی مسئولان و خیرین دارند.

وی افزود: مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمان سرطان غرب کشور هم اکنون ماهانه بین 300 تا 350 بیمار بستری دارد و در حوزه خدمات سرپایی نیز بیش از 400 پذیرش در ماه دارد.

ضریب اشغال تخت این مرکز بیش از 90 درصد است

فرخی اظهار داشت: هر ماهه در درمانگاه تخصصی این مرکز حدود 640 نفر درمان می شوند و ضریب اشغال تخت این مرکز بیش از 90 درصد است که بیانگر مراجعات بالا می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در هر سال 80 هزار نفر بیمار جدید سرطانی در کشور شناسایی می‌شوند که 30 هزار نفر آنان جان خود را از دست می‌دهند، همچنین بر اساس آمارهای بهداشت جهانی تا سال 2020 سرطان‌ها نخستین عامل مرگ و میر جهان و ایران خواهند بود.

سرپرست مرکز آموزشی آیت الله خوانساری اراک افزود: بر اساس آخرین آمار کشور در سال 88 درصد بروز سرطان در مردان 109 در 100هزار نفر و در استان مرکزی 91 نفر در 100 هزار است، همچنین این آمار برای زنان در کشور 96 درصد در هزار است که  این عدد برای زنان در استان مرکزی 85 نفر در 100 هزار نفر است.

استان مرکزی جزو استان های پیشرو سرطان

وی با بیان اینکه در نقشه سرطان کشور، استان مرکزی بعد از استان های یزد، تهران و اصفهان در حوزه ثبت سرطان زنان و مردان جزو استان های پیشرو است اظهارداشت: تمام این امارها و ارقام نشان می دهدکه نباید ساده از کنار بیماری سرطان و بیماران ان بگذریم.

فرخی شایع‌ترین سرطان‌ها در استان مرکزی را سرطان سینه و پوست عنوان کرد و اظهار داشت: طبق اطلاعات و آمار شایع‌ترین سرطان‌ها در بین خانم‌ها سرطان سینه، پوست، روده بزرگ و سرطان معده است، همچنین شایع ترین سرطان‌ها در بین آقایان سرطان پوست، معده و مثانه است.

وی  بزرگترین مشکل استان مرکزی در بروز بیماری‌های سرطانی  را فقر فرهنگی دانست و  افزود: در بیشتر موارد بیمار زمانی شناسایی می‌شود که در مرحله پیشرفته قرار دارد و با توجه به اینکه تعداد کمی از مردم استان مرکزی نسبت به ضرورت انجام معاینات اطلاعات دارند، باید آموزش‌های لازم به آنان داده شود.
 /ک

برچسب ها: سرطان ، پوست ، روده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.