دستیابی به ساخت زير دریایی تحقیقاتی و تشکیل پایگاه دائمی جنوبگان دور از انتظار نیست.

وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  در خصوص ایجاد پایگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران در قطب جنوب و ضرورت انجام آن باید بگویم که این طرح یکی از طرح های کلان محسوب می شود و بر اساس این طرح می خواهیم که دارای یک پایگاه دائمی در قطب جنوب و 9 ایستگاه پژوهشی در استان های ساحلی از جمله چابهار، بندر عباس ، بوشهر باشیم.

وی افزود: همچنین ایجاد یک ایستگاه برون مرزی و تشکیل ناوگان دریایی که از فضا سطح دریا و زیر دریا را رصد کنیم در دستور کار قرار دارد.

چگینی خبر از موافقت کمیسیون دائمی هیئت امنای منطقه در خصوص تبدیل موسسه به پژوهشگاه را داد و گفت: با موافقت کمیسیون دائمی هیئت امنای منطقه موسسه ملی اقیانوس شناسی به پژوهشگاه ملی تبدیل می شود و چنانچه امیدواریم تا اسفند ماه این امر محقق شود.

وی در خصوص ایجاد پایگاه دائمی جنوبگان تصریح کرد: سازمان اقیانوسی نیاز دارد که در خصوص تشکیل پایگاه دائمی جنوبگان در قطب جنوب هر چه سریعتر اقدام کند البته دستیابی به قطب و ساخت و زیر دریایی تحقیقاتی دور از انتظار نیست و امیدواریم زودتر از 10 سال به این دستاورد ها برسیم./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار