به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «سپهر سرمست»در سلسله همایش آموزشی هفتگی اتاق اصفهان با موضوع خلاقیت و ماندگاری ارمغان بسته بندی برای نشان تجاری افزود: نیاز به بسته بندی موثر و تنوع آن برای نشان های تجاری ایرانی یک موضوع اصلی است و نباید به سادگی از کنار آن گذر کرد.
وی اضافه کرد:یک تامین کننده (Supplier) در بخش بسته بندی باید تولید بسته بندی های آماده،برچسب ها و بسته های خاص و بسته بندی های مناسبتی را در دستور کار قرار دهد.
وی وظیفه مالک نشان تجاری (Brand Owner) را شامل توزیع کالاهایی متناسب با نیاز بازار و بسته بندی موثر،بدون نیاز به سرمایه گذاری روی دانش تولید و تجهیزات،امکان کارآفرینی گسترده و تمرکز روی رضایتمندی بازار و بهبود کانالهای توزیع برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفتار خریداران ایرانی در سال آینده خبر داد و گفت:خریدار می خواهد مطمئن شود و باور کند که انتخاب درست را انجام داده است و از خرید محصولات با دوام تا حد ممکن پرهیز می کند همچنین از خرید کالاهای پیچیده تا زمانی که باید بابت این امکانات پول بیشتر پرداخت کند صرف نظر می کند و در خرید محصولات روزمره دقت بیشتری می کند و محصولات با کیفیت را با احتیاط انتخاب می کند.
وی پیش بینی کرد:توجه به اطلاعات برچسب بسیار پر اهمیت خواهد بود و مصرف کننده معیاری برای انتخاب نشان تجاری خواهد ساخت همچنین بسته بندیهای سبک تر و راحت تر گزینه های اصلی در ترجیحات خرید خواهد شد.
وی افزود:ارزش گذاری برای خرید یک کالا در ذهن مصرف کننده جدی تر خواهد بود.ترجیح مصرف کننده بر نشان های تجاری خصوصی بیش از نشان های تجاری ملی خواهد بود.
سرمست افزود:ابداع روشهایی که نشان تجاری کالا را جذاب تر کند، مثل بسته بندی سبز (محیط پسند) و پرهیز از تاکید بیش از اندازه روی تخفیفات بایستی مورد تاکید تولیدکنندگان ایرانی باشد.
سرمست در بخش کالاهای خرده فروش بهبود بسته بندی و کیفیت نشان های تجاری شرکت را پیشنهاد کرد و گفت:محصول باید بعنوان یک گزینه ماندگار در برابر سایر نشان های تجاری ملی معرفی شود.
وی نظارت منظم بر رفتار خریدار و تغییر ظاهر فروشگاه بر اساس سلیقه وی را از جمله روشهایی برای افزایش فروش Private-Label عنوان کرد./س