بانک مرکزي مصمم به اجراي طرح پيش فروش سکه به منظور جمع آوري نقدينگي و ايجاد ثبات در بازار سکه است.

محمود احمدي دبيرکل بانک مرکزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اين بار بانک مرکزي به منظور جمع آوري نقدينگي از بازار سکه، اقدام به پيش فروش سکه کرده است که اميد مي رود با اين اقدام نقدينگي موجود تا حد قابل توجهي جمع آوري شود.

وي تصريح کرد: پيش فروش سکه باعث سقوط قيمت سکه و ارز در بازار مي شود و بانک مرکزي مصمم به اجراي طرح پيش فروش سکه در اين مرحله به منظور ايجاد ثبات در بازار سکه و در نهايت جمع آوري نقدينگي موجود در اين بازار است.

دبيرکل بانک مرکزي در خصوص نقش شاپرک در جمع آوري نقدينگي اظهار داشت: بحث شاپرک موضوع جمع آوري نقدينگي نيست بلکه شاپرک در تمام کشورهاي دنيا به عنوان يک طرح الکترونيکي بانکي استفاده مي شود.

احمدي افزود: در کشور شرايط پرداخت کارتي نسبت به ساير کشورها متفاوت بود که با اجراي طرح شاپرک شاهد ايجاد تحول در نظام پرداخت کارتي خواهيم بود.

دبيرکل بانک مرکزي تصريح کرد:  مجموع مغازه ها و حتي زيرپله هاي موجود در کشور 2 ميليون مغازه است اما با اين تعداد رقمي بالغ بر 2.5 ميليون دستگاه POS در کشور وجود داشت که همين موضوع باعث توزيع نامناسب خدمات دستگاه هاي کارتخوان در کشور شده بود.

براين اساس، ورود بانک مرکزي به موضوع ساماندهي دستگاه هاي کارتخوان و در نهايت بحث پرداخت کارتي براساس طرح شاپرک باعث شد که اين توزيع نامناسب ساماندهي شده و با همکاري همان افراد و فعالاني که درصحنه حاضر بودند، از جمله شرکت هاي PSP و حتي خود مردم، شرايط پرداخت کارتي براساس طرح شاپرک ساماندهي شود./س
برچسب ها: سکه ، ورود ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار