حفاظت از انفال الهی اولین و مهمترین وظیفه تعریف شده برای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است که در راستای انجام شایسته و اصولی این مسئولیت خطیر تمام توان و امکانات خود را به کار گرفته ایم .

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهندس ابوالقاسم رحیمی جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان مطلب فوق اعلام داشت: در راستای مسئولیت های محوله سازمانی و بر اساس اهداف عالیه تعیین شده چهار وظیفه اصلی حفاظت ، احیاء ، توسعه و بهره برداری اصولی به عنوان نقاط هدف و خط مشی سازمانی در سطح کلان کشور و به تبع آن در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان ها تعیین گردیده است و کلیه اقدامات و عملکرد های انجام شده و یا در دست اقدام بر حول محور این ۴ وظیفه می باشد که مسئولیت حفاظت از انفال و منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین بخش از وظایف یاد شده از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به همین علت مدیریت ارشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با ابلاغ دستورات اکید و تدارک امکانات مناسب و تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه تخریب ، تجاوز و یا سوء استفاده از سرمایه های ملی و منابع طبیعی همواره پشتیبان و راهنمای عوامل پرتلاش و سخت کوش یگان حفاظت بوده است.
وی گفت: این یگان با تمام توان برای جلوگیری از سوء استفاده متخلفان و متجاوزان به اراضی ملی، مراتع و جنگلها برخورد خواهد کرد. فرهنگسازی مهمترين راه پیشگیری از وقوع تخلف در عرصه هاي منابع طبیعی است. حفظ و نگهداری از منابع طبیعی خدادادی بسیار حائز اهمیت بوده چرا كه صیانت از اين منابع در ذات فرهنگ دینی و ملی ما نهفته است.
* حفاظت تعطیل نمی شود
رحیمی ادامه داد: طی ۹ ماه امسال برای متخلفان چرای غیرمجاز دام بیش از ۱۵۰ فقره پرونده تشکیل و به مراجع مربوطه ارجاع شده است و طی همین مدت با اجراي ۱۱۲ حكم صادره از محاكم قضايي استان ميزان ۶۴ هكتار از اراضي ملي كه به نحو مختلف به تصرف افراد سود جو و بعضاً فرصت طلب در آمده بود به بيت المال بازگشت داده شد.
وی كاهش چشمگير تعرض به اراضي ملي را طي چند سال اخير به علت اقدامات موثر يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي دانسته و تاكيد نمودند با هر گونه تعرض به اراضي ملي بشدت برخورد خواهد شد. كمبود اعتبارات مانعي در جهت برنامه ريزي مديريت بهينه اراضي ملي و دولتي استان نبوده، زیرا بحث حفاظت كه اولويت اصلي سازمان متبوعه مي باشد ، تحت هيچ شرايطي تعطيلي ندارد و كليه پرسنل یگان حفاظت و همياران طبيعت در اين امر مشاركت داشته و با متجاوزان به عرصه هاي منابع طبيعي و زمين خواران استان قاطعانه برخورد مي نمايند./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.