دادگاه جنايي قاهره روز چهارشنبه پس از پذيرفته شدن اعتراض زکريا عزمي رئيس دفتر حسني مبارک رئيس جمهور سابق مصر به حکمي که عليه او صادر شده بود، دستور آزادي او را صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، عزمي يکي از دستياران نزديک مبارک بود که به علت فساد به حبس محکوم شده بود. دادگاه تجديد نظر مصر همچنن دستور تکرار محاکمه چهار مسئول بلندپايه ديگر رژيم مبارک از جمله احمد نظيف نخست وزير او را صادر کرد. 
از زمان سرنگوني حسني مبارک در انقلاب مردمي سال 2011، بسياري از مسئولان بلندپايه دولت او در پرونده هاي فساد محکوم شده اند ولي فعالان مصري مي‌گويند روند قضايي طولاني و پيچيده، مانع اجراي عدالت درباره اين افراد شده است. 
عزمي در ماه مه گذشته به هفت سال حبس و پرداخت سي و شش ميليون و سيصد هزار ليره (شش ميليون دلار) غرامت به علت کسب غيرقانوني محکوم شده بود. دادگاه جنايي قاهره عزمي را در پايان دوره حبس موقت که حداکثر هجده ماه است آزاد کرد. عزمي نمي تواند به مسافرت برود و در اموالش دخل و تصرف کند ولي مجبور نيست در منزلش باقي بماند. 
دادگاه تجديد نظر مصر سال گذشته دستور محاکمه مجدد مبارک را در پرونده کشتن تظاهرکنندگان که بر اساس آن وي به حبس ابد محکوم شد صادر کرد ولي دوره حبس موقت در پرونده هايي که مجازات آنها حبس ابد يا اعدام است، به دو سال مي رسد. 







برچسب ها: بین الملل ، قاهره ، حسنی ، مبارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار