كارشناس حوزه كشاورزی در ساوه گفت: كشت ارگانیك موجب ارتقای كیفیت محصولات كشاورزی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،حجری افزود: توسعه كشت ارگانیك از جمله برنامه‌هایی است كه باید پیگیری شود تا علاوه بر كاهش استفاده از سموم، كیفیت محصولات كشاورزی و باغی تولیدی افزایش یابد.

وی بیان كرد: محصولات ارگانیك، محصولاتی هستند كه تمام مراحل رشد آنها در خاك انجام شده و از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی همچون علف هرزكش‌ها، قارچ‌كش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده‌ و فقط با مواد طبیعی مانند كمپوست گیاهی رشد می‌كنند.

وی گفت: در تركیب میوه‌های ارگانیك هیچ‌گونه اصلاح ژنتیكی صورت نمی‌گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه‌ها استفاده نمی‌شود به ‌همین دلیل رنگ این نوع میوه‌ها طبیعی است.

به گفته وی، محصولاتی كه با كودهای شیمیایی تولید می‌شوند به دلیل نداشتن زمان لازم برای طی كردن مرحله رشد، بسیاری از ویتامین‌ها و مواد ضروری را ندارند بنابراین تولید میوه‌هایی با ظاهر درشت كه فاقد طعم و خاصیت هستند همگی ناشی از استفاده بی‌رویه از كودها، آفت‌كش‌ها و باقی ماندن تركیبات آنها در محصولات است.

حجری ادامه داد: بنابراین كاهش مصرف كودهای شیمیایی و توزیع كودهای بیولوژیك در میان كشاورزان موجب كاهش هزینه‌های دولت در زمینه یارانه اعطایی به كودهای شیمیایی شده و از طرفی زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیك را در جامعه فراهم می كند.

وی بیان داشت: در شهرستان ساوه كه یكی از قطب های مهم تولید انار كشور است باید به توسعه كشت ارگانیك توجه بیشتری شود تا انار این شهرستان به عنوان یك محصول ارگانیك شهرت جهانی پیدا كند.

وی گفت: صادرات محصولات كشاورزی این شهرستان به كشورهای مختلف در گرو تولید محصولات ارگانیك و عاری از سموم است./س

برچسب ها: محصولات ، باغی ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.