محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در خصوص فیلم ضد دینی جدید محسن مخملباف به خبرنگار
حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص این فیلم میتوان به گفته مرتضی آوینی در کتاب آینه جادو که میگفت محسن مخملباف هنوز در مرحله شاد است و خلاف آنچه که وانمود می کند هیچ چیز برای گفتن ندارد فیلم ساختن برای او نوعی اظهار وجود است، اکتفا کرد.
وی افزود: محسن مخملباف در سال های اولیه با ظاهربینی و گرایشات افراطی خود حتی اجازه ورود افرادی با پوشش شلوار لی را به حوزه هنری نمیداد.
علی اکبری عنوان کرد: مخملباف که از روی افراط گری به پوچ گرایی رسید بعد از فیلم های "بایکوت" "شب های .." و "نوبت عاشقی" دچار یک پوچ گرایی محض شد.
وی بیان کرد: محسن مخملباف بعد از خودکشی همسرش فرزندان خود را برای فراموشی این خاطره به فرانسه برد و وارد سینما کرد.
علي اكبري عنوان کرد: فیلم های اول و دوم او که به ترتیب ساخته سمیرا همسر اول او مرضیه همسر دوم اوست که به نوعی او را به اضمحلال کشاند.
وی گفت: محسن مخملباف با تفکر خام، خود را در اختیار صهیونیست ها قرار داده و به نوعی آلت دست صهیونیست های مقیم فرانسه شده است.
علی اکبری گفت: همه ما شاهد دیدارهای او به عنوان یک کارگردان با رئیس جمهور فرانسه بودیم.
وی تصریح کرد: فیلم "مورچگان" و تمامی آثار او در 10 سال اقامتش در فرانسه از او چیزی به عنوان یک کارگردان صاحب سبک باقی نگذاشت.
تهيه كننده سينما گفت: همه انسان ها با افراط گرایی زیاد در هر مقوله ای دچار مشکل خواهند شد که محسن نیز با پیگیری چنین روندی از دست رفت.
علی اکبری بیان کرد: دیگر نامی از محسن مخملباف به عنوان یک فیلم ساز در ذهن من باقی نمانده و در صورت شنیدن نام او در جایی فکر میکنم شخصی عادی است که دچار جنون ادواری شده که هر لحظه هر کاری انجام میدهد.
وی گفت: محسن مخملباف با بیماری روحی و روانی خود فیلم مستند و بسیار ضعیف "باغبان" را در جهت ارائه خدمت به فرقه ضاله بهائیت در سرزمین های اشغالی ساخت. این فیلم ضعیف نشان دهنده اوج فضاحت کار او و قرار گیری وی در یک مسیر بی انتها و تاریک است.
علی اکبری افزود: من به شخصه دیگر هیچ امیدی به او و فرزندانش که مورد حمایت مستقیم صهیونیست ها در عرصه فیلم سازی هستند، ندارم.
وی عنوان کرد: این فیم مثل تمامی فیلم های ضد ایرانی توانایی دریافت جایزه از چندین جشنواره خارجی را دارد اما خود محسن مخملباف بهتر از هر کسی میداند که این جوایز هیچ ارزشی ندارند و او را به مرگ نزدیک تر می کند.
علی اکبری افزود: مرگ صرفاً مردن نیست بلکه برخی کارها که خاطره انسان را از اذهان عمومی پاک میکند نیز نوعی مرگ است.
وی ادامه داد: این مستند ضعیف و بی ارزش با دوربین های خانگی ساخته شده است و یک نوجوان 15 ساله نیز قادر به ساختن چنین فیلمی است.
وی خاطرنشان کرد: از نظر من و بسیاری از اهالی سینما او یک بیمار روحی و روانی است که باید داروهایش را مرتب مصرف کند./ي2