کوشش انجمن صنايع چرم در راستاي صادرات کالاي نهايي با ارزش افزوده بالا توجه و حمايت مسئولان و صادرکنندگان سالامبور را مي طلبد.

جهانگير مجيدي دبير انجمن چرم، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت چرم به طور تقريبي 100 درصد نياز کشور را تامين مي کند، در قسمت پوست گاوي توليد کشور به دليل صادرات پوست سنگين به شکل و تابلو کمتر از نياز کشور است و پوست گاوي در بعضي موارد با بداظهاري به عنوان پوست گوسفندي صادر مي شود.
لازم به ذکر است؛ 95 درصد از پوست گوسفندي استحصال شده صادر مي شود.
وي در ادامه گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني، انجمن صنايع چرم کوشش بسياري را در توجيه ورود به صادرات کالاي نهايي با ارزش افزوده بالا انجام داده است.
وي اضافه کرد: 5 درصد عوارض به صادرات سالامبور گوسفندي در نظر گرفته شده که اميد است شروع خوبي براي جلوگيري از صادرات نهاده هاي توليد باشد.
هندوستان، پاکستان و ترکيه از جمله کشورهايي هستند که با توجه و حمايت از اين صنعت توانسته اند صادرات کالاهاي نهايي را به طور چشمگيري افزايش دهند.
مجيدي تصريح کرد: انجمن صنايع چرم نارضايتي خود براي واردات گوشت  اعلام کرده و خواستار واردات غذاي دامي است تا صنعت چرم کمتر آسيب ببيند.
وي به تاثير برندسازي و تبليغات در توسعه صنعت و ايجاد اشتغال با کمترين هزينه اشاره کرد و خواهان توجه مسئولين به صنايع توليد پوشاک، کفش، کيف و کمربند شد.
مجيدي در پايان به مشکلات اين صنعت اشاره کرد و خواستار سياست هاي جايگزين و انعطاف پذيري بيشتر مسئولين در شرايط کنوني و تسهيل امور از سوي دولت در قبال صنعتگران شد تا اين صنعت به لطف خدا بتواند پابرجا باقي بماند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار