معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت گفت: در صورت صرفه‌جویی سالانه 20 درصد از مصارف انرژی در کشور چیزی حدود 9میلیارد دلار برای کشور رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن خجسته مهر در حاشیه برگزاری دومین همایش اقتصاد مقاومتی درصنعت نفت و انرژی در جمع خبرنگاران به ظرفیت های موجود در صنعت نفت و گاز اشاره کرد وافزود: ظرفیت ها و ظرفیت های موجود کشوردربخش صنعت نفت وانرژی در حال نابودی است، به طوری که اکنون حدود 80 درصد منابع گازی وارد بخش تجاری و خانگی می شود.

خجسته مهر، ضرورت مصرف بهینه انرژی از سوی خانوارها را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور، خانواده ها در روند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می توانند نقش بسزایی را ایفا کند.

وی تصریح کرد: خانواده علاوه بر این که در اقتصاد پویا سهم بسزایی دارد بلکه باید جنبه های اقتصاد مقاومتی در بدنه اقتصادی خانوار را مورد توجه قرار دهد.

معاون برنامه ریزی وزیر نفت افزود: اکنون ایران از لحاظ ذخایر نفت و گاز رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است.

خجسته مهر اظهار داشت: مدیریت منابع داخلی انرژی بسیار حائز اهمیت است و در بخش خانگی و تجاری مصارف بی‌ضابطه و بی‌رویه هستند.

وی ادامه داد: این پتانسیل و ظرفیت کشور متأسفانه با مصرف بی‌رویه در حال نابودی است، چرا که حدود 80 درصد منابع گازی هم‌اکنون وارد بخش تجاری و خانگی می‌شود.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: صرفه جویی 20 درصد از منابع مصرف انرژی در کشور می تواند معادل 9 میلیارد دلار درآمد برای کشور به همراه داشته باشد.

خجسته مهر، اظهار داشت: کشور از محل صرفه جویی و بهینه سازی نیروگاه ها و مصارف داخلی می تواند 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشد./ر
برچسب ها: صرفه جویی ، انرژی ، ظرفیت ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار