فرمانده نظاميان سازمان پيمان آتلانتيک شمالي( ناتو) در افغانستان پنجشنبه با رئيس جمهور افغانستان ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ فرمانده نظاميان سازمان پيمان آتلانتيک شمالي( ناتو) در افغانستان پنجشنبه با رئيس جمهور افغانستان ديدار کرد. 

نظاميان آمريکايي در افغانستان در بيانيه اي اعلام کردند : ژنرال جوزف دانفورد، امروز با حامد کرزاي ديدار کرد و ديدگاههاي خود را درباره عملياتي که نظاميان افغان و خارجي چهارشنبه در منطقه شيگال در استان کنار اجرا کردند، بيان کرد. وي همچنين از کشته يا زخمي شدن غيرنظاميان در اين عمليات ابراز تاسف کرد.

يکي از مقامات  استان کنار چهارشنبه با استناد به تحقيقات اوليه گفت بالغ بر ده غيرنظامي از جمله چهار زن و پنج کودک در حمله هوايي به دو ساختمان در اين استان کشته و پنج کودک زخمي شدند. گفته مي شود چهار شورشي مسلح نيز در اين حمله کشته شدند. 

در اين بيانيه آمده است: ژنرال دانفورد به کرزاي گفت نظاميان خارجي همه گزارشهاي مربوط به تلفات غيرنظاميان را جدي مي گيرند و ما هم اکنون سرگرم بررسي درباره چگونگي اين حمله و تلفات و زخمي هاي آن هستيم. ما متعهد مي شويم پس از تکميل بررسي، نتايج آن را در اختيار حامد کرزاي قرار دهيم. دانفورد از روز يکشنبه به جاي ژنرال جان آلن، به فرماندهي نظاميان آمريکايي و ناتو در افغانستان منصوب شده است.



                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: فرمانده ، کرزای ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار