مدیر پاکسازی استان کرمانشاه گفت: 700 هزار هکتار از اراضی آلوده به مین در این استان پاکسازی عمومی شد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، محمد زین العابدینی، مدیر پاکسازی استان کرمانشاه وابسته به مرکز مین زدایی کشور گفت: 80 درصد این اراضی آلوده به مین استان کرمانشاه در جنوب استان از دشت ذهاب تا نفت شهر و 20 درصد نیز در شمال استان یعنی در مناطق نوسود تا دشت ذهاب قرار دارد.

وی افزود: در هفت هزار هکتار از این اراضی که میادین مین بوده اند عملیات پاکسازی به وسیله دستگاه کوبش انجام شده و عملیات پاکسازی مکانیزه (شخم و کوبش) با استفاده از بلدوزر و تانک هم در سایر اراضی در حال انجام است.

زین العابدینی ادامه داد: هم اکنون در مناطقی که پاکسازی عمومی انجام شده عملیات پاکسازی مکانیزه نیز در حال انجام است بطوری که هم اکنون در منطقه پرویزخان از توابع شهرستان قصرشیرین کار کوبش زمین با دستگاه در حال انجام است.

مدیر پاکسازی استان کرمانشاه بیان کرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه، گذشت زمان و فرسایش خاک همچنین شرایط جوی منطقه به خصوص بارندگی احتمال گم شدن مین در اعماق زمین به ویژه در آبرفت ها و شیارها وجود دارد بنابراین مردم باید آگاه باشند.

وی از مردم ساکن در این مناطق خواست در صورت مشاهده مین یا گلوله عمل نکرده، بدون هرگونه دستکاری و با ایجاد نشانه گذاری با دفتر مرکز مین زدایی این مدیریت در شهرستان قصرشیرین با پیش شماره 0835 و شماره 4222963 تماس گرفته تا نیروهای مرکز برای خنثی سازی و عملیات جمع آوری مهمات باقی مانده وارد عمل شوند./ا
منبع: تسنیم
برچسب ها: پاکسازی ، مین ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.