گزارش باشگاه خبرنگاران از حاشیه و متن همایش جبهه پایداری

پیام عضو ائتلاف 1+2 به "پایداری‌ها"/سکوت هماهنگ اعضای جبهه درباره کاندیدای منتخب

همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی با شعار " 34 سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف" با حضور آیت الله علم الهدی، اعضای جبهه پایداری و جمعی از اقشار مردمی در سالن سیدالشهدای میدان هفت تیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی با شعار " 34 سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف" در سالن سیدالشهدای میدان هفت تیر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیش از آغاز رسمی مراسم، کلیپی با موضوع «طرح عبارت "انتخابات آزاد" ازسوی برخی عناصر داخلی و خارجی» پخش شد.

***قرائت سوره حمد برای شفای عاجل آیت الله خوشوقت

در اين مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حضار براي شفاي عاجل آيت‌الله خوشوقت سوره حمد را قرائت کردند


برخی مغفولین، پایداری در برابر انحرافات و فتنه‌ها را تندروی تلقی می‌کنند***

صادق محصولی عضو ارشد جبهه پایداری انقلاب اسلامی، در این همایش، انحراف ایجاد شده در دوره سازندگی را غلبه توسعه بر عدالت و اینکه له شدن افراد محروم در مقابل توسعه کشور مشکلی ندارد، دانست و عنوان کرد: در زمان اصلاحات تغافل فرهنگی، سازش در مقابل غرب و میدان دادن به اسلام‌ستیزان از جمله انحرافات ایجاد شده بود و اخیرا نیز شاهد مطرح شدن انحرافاتی از قبیل مکتب ایرانی هستیم.

محصولی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون فتنه‌های مختلفی ایجاد شده است، افزود: مسئله بنی‌صدر، حرکت‌های مسلحانه منافقین علیه مردم و مسئولین، فتنه تحمیل جنگ 8 ساله، و فتنه 77 و 88 از جمله فتنه‌هایی هستند که از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد آن بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی مغفولین، پایداری در برابر انحرافات و فتنه‌ها را تندروی تلقی می‌کنند و این مسئله را به دور از عقلانیت می‌دانند و می‌گویند باید سازش کنیم.

عضو موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این همایش بحث انتخاباتی وجود ندارد به شعارهای در ابتدای این مراسم کلیپی با موضوع طرح عبارت "انتخابات آزاد" ازسوی برخی عناصر داخلی و خارجی پخش شد.

عضو ارشد جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید به تکلیف خودمان عمل کنیم و ببینیم که مقام معظم رهبری به دنبال چیست؟ امروز رهبری علاوه بر شاخصه‌هایی که قبلا مطرح کردند یک شاخص نه جدید بلکه جدیدا دوباره آن را مطرح کردند و فرمودند من انقلابی‌ام و یک دیپلمات نیستم؛ امروز هر کسی که ادعای تبعیت از مقام معظم رهبری را دارد باید انقلابی عمل کند.

محصولی تصریح کرد: هر کسی که ادعای تبعیت از رهبری را دارد باید کاری را انجام بدهد انقلابی‌ها خوشحال بشوند نه اینکه کاری کند که فتنه‌گران رفوزه برای وی به‌به و چه‌چه کنند.

عضو ارشد جبهه پایداری با بیان اینکه امروز در برخی ازسخنرانی‌ها و یادداشت‌های روزنامه‌ها شاهد این هستیم که عده‌ای می‌گویند ما نباید در رابطه با سیاست خارجی کشورمان کاری کنیم که به کشور هزینه وارد شود، ادامه داد: وظیفه امروز ما این است که به تکلیف عمل کنیم و ضمن تشخیص درست تکلیف در جهت انجام آن تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: در رابطه با مقام معظم رهبری نه تنها وظیفه‌مان تبعیت از ایشان است بلکه باید شرایطی را در جامعه فراهم کنیم که ایشان زمینه بست ید خود را فراهم‌تر از گذشته ببینند.

محصولی گفت: امروز بعضی‌ها می‌گویند با این اظهارنظر‌ها که عده‌ای را ساکت فتنه و ... می‌گیرید کسی برای رهبری باقی نمی‌ماند؛ ما به اینها می‌گوییم آنها کاری برای رهبری نکردند بلکه در مسیر ولایت سنگ‌اندازی کرده‌اند و کار اصلی را مردم انجام دادند. همانگونه که در 22 بهمن این مسئله را به وضوح دیدیدم.

محصولی ادامه داد: ما باید در مقابل فتنه‌های و انواع انحرافات پایداری کنیم یعنی همان پایداری که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ پایداری با خرد‌ورزی و عقلانیت تعارضی ندارد.

عضو ارشد جبهه پایداری تصریح کرد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خیلی‌ها می‌گفتند که نظر مقام معظم رهبری ارائه لیست واحد است اما ایشان بارها فرمودند که من حرف در گوشی ندارم.


***پیام حدادعادل به همایش جبهه پایداری/تریج حضور در حاشیه مراسم به جای متن

فریدالدین حدادعادل، که از حضار در این مراسم بود ایستادن دم در سالن همایش را به ورود به سالن ترجیح داد و درباره علت حضورش در این همایش گفت: پدرم به علت کسالت مادربزرگم نتوانستند در این مراسم حاضر شوند؛ من به نمایندگی از پدر به اینجا آمده ام و پیام ایشان را به اعضای جبهه پایداری ابلاغ خواهم کرد.


***ما "سردار" نمی خواهیم در راه ولایت سربازی باید کرد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضي آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این همایش اظهار داشت: امروز رهبری مصلحتی جز تکلیف مداری را واجب نمی داند.

آقا تهرانی با بیان اینکه هدف وسیله را توجیه نمی کند گفت: مشکل بسیاری از سیاستمداران این است که برای رسیدن به اهداف مقدس ازکارهای نامیمون و نامقدس استفاده می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی در داخل می گویند "برویم فردی را که «لقب سردار بودن را نیز یدک می کشد» به میدان بیاوریم"؛ ما سردار نمی خواهیم، امروز باید سربازی کرد، ولایت مداری کرد نباید القا کنیم که به بن بست رسیده ایم.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تأکید براینکه باید دقت بیشتری داشته باشیم و با حواس جمع به جلو برویم گفت: در این صورت به حاکمیت اسلامی می رسیم؛ آنچیزی که امام (ره) فرمودند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حزب الله می ماند و انشاء الله شاهد عزت روز افزون مقام معظم رهبری خواهیم بود؛ هر مسیری غیر از مسیر ولایت انحراف است و به سمت فتنه می رود.


***استقبال گرم اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری از آیت الله علم الهدی

آیت الله سید اجمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس که میهمان ویژه این همایش بود، در اواسط برگزاری این همایش به سالن سیدالشهدا وارد شد و در بدو ورود بسیاری از اعضای شورای مرکزی جبهه به استقبال وی رفتند.


***فتنه دانه درشت ها را هم اسیر خود می کند/ دشمن از بیرون عنصری وارد نمی‌کند و از جبهه درون قلعه یارگیری می‌کند

آیت الله سید احمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در این همایش اظهار داشت: کلمه فتنه واژه ای عربی است و لغت شناسان عرب فتنه را به معنای اینکه طلا را در داخل آتش فرو ببریم تا در آن صفا و گرانمایگی ایجاد شود و با رفتن در درون آتش مشخص و شفافتر شود، معنا می کند.

وی ادامه داد: این اصطلاح در ارتباط با جریان های آزمایشی اجتماعی و سیاسی در فرهنگ اسلام جعل شده است و این لغت برای این منظور استخدام شده است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: پیچیدگی های سیاسی و اجتماعی که به وسیله جریان های گوناگون در عرصه حیات جمعی مردم بوجود می آید در واقع آتش گداخته ای است که طلای فکر و دل انسان ها در آن گداخته می شود و مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی افزود: مسئله پایداری در برابر فتنه به 34 سال بعد از انقلاب محدود نمی شود بلکه عمری 50 ساله دارد یعنی از ابتدای نهضت که انقلاب ما حرکت خود را آغاز کرد جریان فتنه و انحراف از همان ابتدا به سراغ آن آمد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: بعد از انقلاب مسئله فتنه و انحراف با فتنه انحراف قبل از انقلاب گره خورد و ما باید رابطه فتنه و انحراف را بشناسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فتنه عبارت است از آتشی که در درون جامعه روشن و از این آتش کجروی هایی صادر می شود؛ انحراف نتیجه شراره های آتش فتنه است و باید در دل هر فتنه ای اول به سراغ انحراف برویم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه رهنمودهای امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه در مسیر فتنه شناسی برای ما خط است گفت: در جریان فتنه و انحرافی که بوجود آمده است شراره های فتنه چنان دانه درشت هایی را هدف گرفته است که حتی مقام مرجعیت را نیز دربر می گیرد.

وی در اینباره به زندگی منتظری اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)، منتظری را از فقهای اسلام می دانستند و می گفتند منتظری امید من است اما وی به خاطر فتنه سقوط کرد.

امام جمعه مشهد مقدس همچنین عنوان کرد: در تمام فتنه هایی که قبل و بعد از انقلاب داشته ایم هدف مشترک همه فتنه ها این بوده است که این راه از عرصه خارج و ولایت را از رأی قدرت پایین آورند.

آیت‌الله علم‌الهدی، ولایت را قلعه و حصن با دیوار‌ه‌های بلندی دانست و گفت: به علت دیواره‌های بلندی که این قلعه دارد هیچکس نمی تواند از دیواره ها بالا برود و مردم را تحت سلطه خود قرار دهد اما این قلعه دروازه بزرگی دارد و آن دروازه مردم سالاری دینی است که هر کس می تواند از آن داخل شود مانند عناصری که وابسته به دشمن باشند و می‌توانند از طریق این در به داخل این قلعه نفوذ کنند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به تاکتیک دشمن تصریح کرد: دیگر دشمن بیرون عنصری وارد نمی‌کند و از جبهه درون قلعه یارگیری می‌کند و شناسایی این افراد جز از طریق هوشیاری و بیداری مردم ممکن نیست و مردم باید از همین حالا بیدار شوند.

آیت‌الله‌علم‌الهدی با برشمردن ویژگی‌های فتنه آینده گفت: مشکل آینده ما با جریانی است که با پرچم و شعار امام زمان به میدان خواهد آمد و اینطور نیست که مانند فتنه 88 همه چیز رو و مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه در فتنه گذشته فتنه‌گران و عناصر میدانی آنها به خیابان‌ها ریختند عنوان کرد: در سال 88 رهبر انقلاب برای جمع‌کردن فتنه، شخصا پا به میدان گذاشتند اما این بار ما نباید اجازه بدهیم که ولی و رهبرمان از خودشان خرج کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات سال آینده افزود: ما باید با بیدار کردن مردم اجازه ندهیم که هر عنصری پا در انتخابات بگذارد و از ورود هر کس که نقطه‌ای در درون او باشد و ممکن باشد که دشمن از وی به علت همان لکه سوء‌استفاده کند جلوگیری کنیم که مهمترین این ویژگی‌ها قدرت‌طلبی و فرصت‌طلبی افراد است و ما نباید اجازه دهیم که هر کس قدرت‌طلب و فرصت‌طلب باشد پا به عرصه انتخابات بگذارد. هر کس اینطور بود و برای رسیدن به قدرت هر کس و ناکس را به خود جذب کرد اگر امروز آمال فتنه نباشد در آینده آمال فتنه خواهد شد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه عده‌ای می‌خواستند عوامل داخلی فتنه را تبرئه کنند، تصریح کرد: من به آنها گفتم چه کسی را می‌خواهید تبرئه کنید کسانی را که وقتی عکس امام را پاره کردند و شعار نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی سر دادند بیانیه دادند و آنها را تائید کردند تا زمانی که پرچم امام حسین در روز عاشورا به آتش زدند بیانیه دادند و آنها را مردم خداجو دانستند. این درست نیست که بگوییم آنها مفتون بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچکس از بستر فتنه و انحراف به اسلام برنگشت خاطرنشان کرد: وقتی جریانی در فتنه افتاد در سراشیبی افتاده و راه برگشت ندارد مانند منافقین و نهضت آزادی؛ ممکن است کسانی که عضو این تشکیلات بودند توبه کردند و بازگشتند اما هیچ جریانی کاملا بازنگشت و اینهایی هم که در مسیر انحراف می‌روند اگر از میان راه بازنگردند به اعماق آن سراشیبی می‌روند و دیگر راه بازگشت ندارند.

آیت‌الله‌علم‌الهدی خطاب به حاضران اظهار داشت: مراقب باشد که اگر جریانی با سبقه و به ظاهر با شعار امام راحل و امام زمان آمد شما باید جلو آنها را بگیرید و پرچم آنها را بی‌رنگ کنید. مجاهده در این مسیر سخت‌تر از رویارویی با دشمن روبه‌رو است.


*** تلاش برای خوراندن جام زهر به انقلاب است/محروم کردن نظام از کار جمعی موجب اختلال در مسیر نورانی انقلاب می شود

کامران باقری لنکرانی در همایش 34 سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف با بیان اینکه باید مسیر انقلاب را از آفات حفظ کنیم اظهار داشت: آفت های زیادی انقلاب را تهدید می کند و عمده این آفت ها در درخت انقلاب ریشه خواهند زد و آفات بیرونی آسیب چندانی نمی رساند.

وی یکی از مهمترین آفت ها را قداست زدایی بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ما انقلابی دینی بوده است و براساس آرمان های مقدس شکل گرفت.

وی تأکید کرد: بسیاری از افراد خواسته یا ناخواسته در جهت قداست زدایی از انقلاب گام برمی‌دارند و این مسئله آسیب بزرگی است که می تواند در بسیاری از موارد در ابتدا خود آن افراد را تهدید کند.

لنکرانی آفت دیگر انقلاب را مردم گریزی بیان کرد و ادامه داد: فراموش شدن تجربه های موفق انقلاب اسلامی نیز يکی دیگر از آفتها است و ماباید بدانیم که در طی این 34 سال نیروهای مومن و نخبه در ایجاد توفیقات انقلاب نقش داشته اند.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: اگر کسی بخواهد این مسئله را انکار کند خیانتی را در حق انقلاب مرتکب شده است.

لنکرانی فراموش شدن نخبگان بزرگی را که در انقلاب نقش داشته اند یکی دیگر از آفت ها دانست و ادامه داد: ایمان و تخصص در انقلاب ما یک مسئله نهادینه است.

وی تأکید کرد: آفت دیگری که با آن مواجه هستیم تلاش برای خوراندن جام زهر به انقلاب است اما انقلاب اسلامی ما با اتکا بر نیروهای متعهد و مردم مسیر خود را ادامه می دهد.

سخنگوی جبهه پایداری ساده انگاری را آفتی دانست که موجب می شود در برابر مشکلات به جای تدبیر با جایگزینی یک مشکل به جای مشکلی دیگر و یا با برخوردهای احساسی از حل آن مشکل شانه خالی کنیم افزود: یأس و ناامیدی از آفت های، دیگر است و بحث خودمحوری و محروم کردن نظام از کار جمعی و کار گروهی می تواند موجب اختلال در این مسیر نورانی شود.

لنکرانی گفت: ما وظیفه داریم در این میدان به صورت جد به تکلیفمان عمل و بی منت و مومنانه از انقلاب خود دفاع کنیم.


***اگر کاندیدای جبهه پایداری قطعی شود آن را اعلام می کنیم

صادق محصولی عضو ارشد جبهه پايداريدر جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش 34 سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف، درباره قطعی شدن کاندیداتوری لنکرانی ازسوی جبهه پایداری اظهار داشت: اگر چیزی روشن شده باشد قطعا آن را اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی که آیا نامش در میان سه گزینه جبهه پایداری قرار دارد یا خیر گفت: آیا در اسامی که شما شنیدید نام بنده بود؟


***حزب الله قطعا پیروز است/جریان انحرافی از بین خواهد رفت/درمورد "پایداری" نمی توان نظری غیر از "مثبت" داشت

آیت الله علم الهدی در حاشیه همایش جبهه پایداری در جمع خبرنگاران درباره حوادث 22 بهمن ماه قم گفت: 22 بهمن ماه روز وحدت مردم ایران است و ما این اتفاقات را قبول نداریم؛ هر چه وحدت ما را از بین ببرد از نظر ما مردود است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از انتخابات سال آینده چیست، گفت: تجربه ثابت کرده است نیروهای حزب الله اگر در عرصه بیایند و مورد اطمینان مردم باشند آنچه مقصود است عملی می شود.

وی درباره وحدت اصولگرایان گفت: امیدواریم که حاصل بشود اما اگر نشد حرف اصلی را جریان حزب الله می زند.

وی درباره جریان انحرافی در کنار دولت عنوان کرد: این موضوع جریان نیست بلکه مسئله ای است که برای پول و قدرت در کنار دولت بوجود آمده و با از بین رفتن "اصل" آن این مسئله نیز از بین خواهد رفت.

وی درباره جبهه پایداری عنوان کرد: جبهه ای که دو شخصیت بزرگ همچون آیت الله خوشبخت و آیت الله مصباح در راس آن قرار دارند نمی توان نظری جز مثبت درباره آن داشت.

وی درباره یک شعار انتخاباتی که اخیرا مطرح شده و گفته شده بود منظور از آن امام زمان (عج)است گفت: جریان انحرافی با این شعارها آمده است تا رهبری را از عرصه خارج کند.


*** اسامی کاندیداهای جبهه پایداری نوشته شده است/در حال بررسی هستیم

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش 34 پایداری در مقابل فتنه و انحراف درپاسخ به سوالی درباره اینکه آیا لنکرانی بعنوان گزینه نهایی جبهه پایداری انتخاب شده است یا خیر اظهار داشت: لنکرانی می تواند گزینه جبهه پایداری باشد یا نباشد، و ما بدنبال اصلح هستیم؛ اسامی کاندیداهای جبهه پایداری نوشته شده است و در حال مطالعه کردن بر روی آنها هستیم.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در صورت رسیدن به کاندیدای نهایی آن را اعلام می کنیم درباره اظهارات آیت الله علم الهدی مبنی بر اینکه یکی از فتنه های آینده ممکن است با پرچم امام زمان( عج)وارد عرصه شود، آیا شما این جریان را همان جریان حاشیه دولت می دانید یا خیر، گفت: این مسئله را باید از وي سوال کنید ولی از نوع گفتار آیت الله علم الهدای این مسئله بعید نیست.


*** حدادعادل از اینکه کاندیدای پایداری باشد بی میل نیست

فردالدین حداد عادل با حضور در همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوری حداد عادل ازسوی جبهه پایداری گفت: فکر نمی کنم از اینکه پدرم کاندیدای جبهه پایداری شود بی میل باشد.


*** چمران گزینه پایداری نیست/ مذاکره انتخاباتی با سعید جلیلی

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در حاشیه همایش 34 سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که نگران کننده است این است که وظایفی که مسئولین کشور در قوای سه گانه دارند به فراموشی سپرده شود.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به حضور مخلصانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن مسئولین نیز دین خود را به مردم ادا کنند.

لنکرانی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف جبهه پایداری با دولت در انتخابات آتی اظهار داشت: جبهه پایداری در انتخاب کاندیدای خود به شاخصه های مثبتی در بحث آرمان گرایی توجه دارد البته در کنار این، شاخصه های سلبی هم وجود دارد.

لنکرانی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه های سلبی جبهه پایداری این است که کسانی را که انتخاب می کند در شرایطی باشند که مورد سوء استفاده جریان فتنه و انحرافی قرار نگیرند طبیعتا بعضی از کاندیداهایی که درحال حاضر مطرح اند این نگرانی درباره آنان وجود دارد که مورد سوء استفاده ابزاری جریان هایی که با انقلاب زاویه دارند اعم از فتنه و انحراف، قرار بگیرند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه این کاندیداها مورد توجه این جبهه قرار نمی گیرند افزود: جبهه پایداری در حال بالندگی است البته ما توقع داریم این مسئله شتاب بیشتری بگیرد. تدوین اساس نامه، تشکیل شورای مرکزی جدید، تشکیل شاخه دانشجویی و جوانان جبهه، از موارد بالندگی جبهه پایداری است.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا جبهه پایداری رایزنی را با سعید جلیلي انجام داده یا خیر اظهار داشت: با جلیلی در این باره صحبت کرده ایم.

سخنگوی جبهه پایداری همچنین در پاسخ به سوال درباره مطرح شدن مهدی چمران در این جبهه خاطرنشان کرد: کاندیداتوری چمران در جهبه پایداری بررسی شد اما وی جزو گزینه نهایی قرار نگرفت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار