تتسویا تادا مهندس ارشد تویوتا اعلام کرده است که در نسخه سوپرشارژ این خودرو به دلیل نبود فضای کافی امکان استفاده از سیستم توربو در موتور تخت چهار سیلندر این خودرو وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران این خودرو یکی از خودروهای مورد علاقه اکثر طرفدارن خودروهای اسپرت است و از همین روی و به بهانه بزرگ بودن ،تویوتا GT86  در طول حیات خود تکامل و البته قدرت بیشتری پیدا کرده است.تتسویا تادا مهندس ارشد تویوتا اعلام کرده است که در نسخه سوپرشارژ این خودرو به دلیل نبود فضای کافی امکان استفاده از سیستم توربو در موتور تخت چهار سیلندر این خودرو وجود ندارد.

خودرو  GT86 یک خودرو اسپرت دو نفره مقرون به صرفه است و به تازگی اکیرو تویودا استراتژی جدید این شرکت را در ساخت خودروهای لذت بخش به جای ساخت ماشین‌های لجوج که این شرکت برای ان معروف شده است اعلام کرده است و به نوعی می‌خواهد خاطره خودروهایی همچون سلیکا و MR2 را دوباره زنده کند.

نسل جدید کوپه چرخ عقب بدون دخالت مهندسین سوبارو ،موتور جدید ۲ لیتری فلت چهار سیلندر جی تی ۸۶ این بار دارای صدای کمتری است و البته سوبارو نیز به جبران عدم دخالت در نسل جدید تویوتا جی تی ۸۶ از مدل جدید BRZ رونمایی کرد که البته دارای مصرف سوخت اقتصادی است و دارای قیمت ۲۴ هزار پوندی به همراه یک گزینه ۱۵۰۰ پوندی است که سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی را به ۶ سرعته اتوماتیک تبدیل می‌کند مجهز است.

به هر حال تویوتا قصد دارد در سال جاری میلادی بیش از ۲۰۰۰ عدد از نسل جدید را به فروش برساند و قصد دارد تا در سال اینده این عدد را به ۵۰۰۰ خودرو برساند.

Toyota GT86

قیمت:۲۵ هزار پوند ،شتاب صفر تاصد:۷٫۶ ثانیه ،حداکثر سرعت:۱۴۰ مایل در ساعت ،بهره وری سوخت:۳۶٫۲ مایل در هر گالن به صورت متوسط،مقدار انتشار گاز دی اکسید کربن:۱۸۱ گرم در هر کیلومتر ،وزن خالص:۱۲۴۰ کیلوگرم

موتور:۴ سیلندر ۲ لیتری،ظرفیت:۱۹۹۸ سی سی ،قدرت پیشرانه:۱۹۷ اسب بخار در مقدار ۷۰۰۰ دور در دقیقه ،نیروی گشتاور:۱۵۱ پوند بر فوت ،سیستم انتقال قدرت:۶ سرعته دستی

GT86 TRD

شایان ذکر است که تویوتا قصد دارد نسخه مسابقه ای جدید تویوتا جی تی ۸۶ را عرضه کند که به همین خاطر تغییرات بسیار و فراوانی همچون تغییرات در شاسی و سیستم ائرودینامیک در انگلستان و در بخش توسعه خودروهای مسابقه ای تویوتا  صورت داده است که در سال آینده و در مسابقات قهرمانی به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

به هر حال این خودرو یعنی  GT86 TRDدارای حدود ۱۶ هزار پوند لوازم جانبی و کیت‌های افزایش بازدهی است که از آن جمله می‌توان به کیت تنظیم ارتفاع ومقادیر زیادی فیبر کربن و… اشاره کرد که این خودرو را در قالب یک خودرو مسابقه ای به صف اول مدعیان افزوده است.

باید آنرا خریداری کنم؟

نظر شما چیست ،خوب این خودرو کمبود دو صندلی عقب را دارد و احتمالا برای شما که یک خانواده هستید گزینه‌های زیادی در پیش روی شما نگذاشته است و در صورتی که این مشکل را ندارید پیشنهاد ما لذت بردن از رانندگی با این خودرو است و این یک واقعیت است که محصولات تویوتا هنوز هم مقرون به صرفه هستند که بنابراین از خریدار حمایت می‌کنند و همیشه هم در صف مقدم کیفیت خودرو قرار داشته اند.

به هر حال عدم قاطعیت و تکمیل بودن خودروهای اسپرت همیشه مهمترین مسئله خودروهای اسپرت بوده است و در این میان تویوتا جی تی ۸۶ یک خودرو عالی و سرگرم کننده و البته بی پیرایه و بدون غل و غش است و در زمان حاضر دیگر چه چیزی برای خرید یک خودرو اسپرت دوست داشتنی می‌تواند مهم باشد.








برچسب ها: خودرو ، مهندس ، بازار ، موتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار