به تازگی طی تحقیقاتی در انگلیس تفاوت اصلی بازیکنان آماتور و حرفه‌ای مشخص شده است. این تفاوت در پر‌کاری ذهن ورزشکاران می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای علاوه برتفاوت‌های جسمی و فیزیکی تفاوت‌های ديگري نيز با هم دارند. تفاوت اصلی آنها طی تحقیقات جدید در پر‌کاری ذهن است.



ورزشکاران حرفه‌ای ذهن آماده تری دارند و می‌توانند در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرند به عنوان مثال در ورزش فوتبال این تفاوت بهتر از هر رشته ورزشی دیگر مشهود است. وقتی بازیکنی موقعیت گلزنی دارد در حساس‌ترین لحظه با فشارها و استرس‌های روانی فراوانی باید بهترین تصمیم را بگیرد. بهترین تصمیم در آن لحظه است که از یک بازیکن اسطوره‌ای با تعداد گل بالا می‌سازد و از دیگری بازیکنی که توانایی چندانی در گلزنی ندارد.



در میان گلرهای حرفه‌ای نیز این مسئله بهتر از هر‌مورد دیگری مشخص است، گلری که ذهنش آماده‌تر است می تواند در دفع توپ‌های ارسالی موفق‌تر عمل کند. به این صورت است که تست MRI جدید از 39 بازیکن از سطح آماتور تا حرفه‌ای هنگام نزدیک شدن بازیکن به توپ تفاوت بارز بازیکنان آماتور و حرفه‌ای را نشان می‌دهد./آق
برچسب ها: اماتور ، حرفه ای ، تفاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار