نشریه "فایننشال تایمز" در سرمقاله جدید خود در مورد آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای کشورمان پیش بینی کرده که قدرتهای غربی پیشنهادات جدیدی را به کشورمان ارائه دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، فایننشال تایمز در سرمقاله تحلیلی خود در مورد آغاز دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 می نویسد "روز 26 فوریه(7 اسفند) قرار است تا ایران با شش قدرت غربی در شهر آلماتی قزاقستان با یکدیگر مذاکره نمایند. این فرصتی دیگر برای غرب است تا شانس خود برای مذاکره با ایران را امتحان نماید." 

فایننشال تایمز در ادامه می افزاید که بایستی مذاکرات غربی ها با ایران بر سر برنامه هسته ای ادامه یابد و می افزاید "قطع مذاکرات از سوی قدرتهای غربی بخصوص آمریکا و متحدانش یک اشتباه بزرگ خواهد بود. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است که کشورش آماده مذاکرات دوجانبه با ایران است. اخیرا نیز جو بایدن معاون وی این مسئله را مجددا تکرار نمود. همچنین در دور جدید مذاکرات در آلماتی احتمالا آمریکا و متحدین غربی اش پیشنهادات جدیدتری را به ایران نسبت به گذشته ارائه خواهند نمود." 

فایننشال تایمز در ادامه به مقاومت کشورمان در مقابل تحریم های ضد غربی اذعان می کند و می نویسد "علیرغم تحریم های شدید غرب علیه ایران، حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران به بازی جدید آمریکا با فراست پاسخ دادند و مذاکره با آمریکا را رد کردند. ایران با وجود تحریم ها کماکان به پیشرفت هسته ای خود ادامه می دهد."  

فایننشال تایمز در ادامه اشاره می کند که قدرتهای غربی بایستی به ادامه مذاکرات با ایران متعهد باشند و ادامه می دهد "بایستی گفت که هنوز هم زمان برای ادامه مذاکره باقیست. مشخص است که ایران قصد ساخت بمب اتمی را ندارد و آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز این مسئله را بخوبی می دانند. دوم آنکه این هوشمندی ایران بوده که سبب شده تا رژیم صهیونیستی به تجاوزی پیش دستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران دست نزند زیرا ایران درهای مذاکره را بسوی طرف های غربی نبسته است. در نهایت آنکه اوباما می بایستی سیاستی متوازن در قبال ایران اتخاذ نماید. او می بایستی امکان ایجاد تعامل با ایران را فراهم سازد. اوباما بایستی مستقیما اذعان کند که آمریکا قادر به سرنگونی نظام ایران نیست و سیاستی را اتخاذ نماید تا ایرانیان تشویق به ادامه مذاکرات شوند." 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار