رئيس دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به مقاومت ملت ايران در مقابل تحريم‌ها و فشارهاي دشمن گفت:‌ يك جمعيت كم در غزه با الهام از جمهوري اسلامي،‌ امام و رهبري انقلاب در مقابل رژيم صهيونيستي ايستاده و آنها را شكست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ‌حجت‌الاسلام والمسلمين سيد صدرالدين شريعتي در گردهمايي بسيج اساتيد كه در دانشكده تربيت بدني دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، با اشاره به تحريم‌ها و فشارهايي كه در طول دوران 34 ساله اخير بر ملت ايران تحميل شده، ‌اظهار داشت: خيانت‌ها و جنايت‌ها و ترور‌هاي منافقين كوردل كه در كنار صدام قرار گرفتند و کسانی هم در داخل با آنها همصدا می‌شدند و قصد ضربه زدن به قانون اساسی و ولايت فقيه را داشتند از جمله توطئه‌هاي دشمنان بوده است. رئيس دانشگاه علامه طباطبايي افزود: حضور جدي مردم و صلابت قوي ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن ديده شد و اقتدار ما به حدي است كه موشك‌هاي فجر ما زانوهاي اسرائيل را شكسته و مقاومت غزه را شكل داده و يك جمعيت كم با الهام از جمهوري اسلامي امام و رهبري در مقابل صهيونيست‌ها ايستاد و اسرائيلي‌ها درخواست آتش‌بس كردند.
 
وي تصريح كرد: ‌اين اتفاقات برخلاف خواست دشمنان به وقوع پيوست؛ و صدام مي‌گفت در 6 روز ايران را تصرف مي‌كند و ساواكي‌هاي فراري و منافقين نيز همين شعار را مي‌دادند؛ در فتنه بزرگ 88 هم استكبار جهاني براي شكست ما بسيج شده بودند اما چرا اين ملت همواره پيروز بوده است؟ حجت‌الاسلام شريعتي با اشاره به اينكه نيت پاك اين ملت موجب موفقيت‌هاي انقلاب شده گفت: اين ملت مومن به خدا و رسول او و اسلام ناب و شيعه امیرالمومنین و ارادتمند كربلا و سرباز تربيت شده مكتب حسين(ع) است كه به اسلام و ولي فقيه خود دل بسته است؛ لذا خداوند نمي‌گذارد چنین ملتی از دست فاسقان، فاجران، منافقان و اجنبي‌ها سيلي بخورد و مهمترين رمز موفقيت ملت ایران، ايمان عميق مردم است.
 
رئيس دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت: مصاحبه‌هاي مردم در 22 بهمن نشان مي‌داد كه مي‌گفتند ما با وجود مشكل و فشار اقتصادي به انقلاب خود عشق مي‌ورزيم و به مقام معظم رهبري ارادت داريم و اين همان است كه خداوند مي‌فرمايد: "اگر شما خدا را ياري كنيد خدا هم شما را ياري مي‌كند"؛ لذا مردم شايسته‌اي كه به عنوان سرباز ولايت در هر جايگاه و موقعيتي خالصانه گوش به فرمان رهبري هستند و همچنين وجود رهبري شايسته، ‌پاك، باتقوا، بافضيلت، ‌از خودگذشته و كسي كه همه وجودش را در خدمت اسلام و انقلاب دانسته و آبرو وجان خود را در شرايط حساس در خدمت اسلام و انقلاب قرار داده از عوامل موفقيت اين كشور است.
 
وي با اشاره به اتفاقات كوي دانشگاه در سال 78 كه خيابان‌ها را به خون و آتش كشيدند،‌ تصريح كرد: وقتي رهبر عزيزمان آن پيام را دادند و به ساحت امام زمان (عج) استغاثه كردند مردم خروش و حركت بزرگي را از خود نشان داده و بساط دشمن را برچيدند، با وجود اينكه دولت و وزراي وقت در همان موقع آب در آسياب دشمن ريخته و همين دانشگاه علامه و دانشگاه تهران ستاد مركزي كمك به آن آشوب‌ها بود و بعضي وزرا در ميان آشوبگران صحبت مي‌كردند؛ اما ديديد كه رهبري چه نقشي را در آن موقع ايفا كردند و همه هستي و آبروي خود را مانند جدشان به ميدان آوردند.
 
حجت‌الاسلام شريعتي اظهار داشت: چنين نهضتي مي‌ايستد و خداوند در سوره مجادله وعده داده دشمني خدا و رسول او سقوط و نكبت مي‌آورد و اين افراد در پست‌ترين جايگاه هستند وعاقبتشان همان شد که قرآن فرموده است. رئيس دانشگاه علامه طباطبايي افزود: كرامات مختلفي در طول دوران انقلاب ديده شد چه در كشف كودتاي نوژه كه مادر كودتاچي آمد و او را لو داد و همچنين ريگ‌هاي طبس كه جهنمي براي آمريكايي‌ها ساختند و كراماتي كه در دوران دفاع مقدس ديده شد كه همه اينها نشانه‌اي از وعده خداوند براي پيروزي بوده است، لذا اين راهي كه تا كنون آمده‌ايم بايد از اين به بعد هم با صلابت به پيش رويم و ايمان ما محكم‌تر شود و با توحيد و باورهاي قرآني جلو برويم، ‌زيرا خداوند و امام زمان(عج) پشتيباني اين حركت هستند. وي با بيان اينكه همه بايد به ريسمان محكم خدا چنگ زده و از آن جدا نشويم، ‌گفت: نبايد فرقه فرقه و گروه گروه شويم چرا که در آن صورت خود را از دست می‌دهیم.
 
حجت‌الاسلام شريعتي افزود: جانشين ولايت معصوم در دوران غيبت، ولي فقيه جامع‌الشرايط است كه امروز در چهره آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي جلوه پيدا كرده و اين نماد حبل‌الله المتين و عروةالوثقی در ايشان ديده مي‌شود لذا بايد پشت سر و ياور ايشان بوده و خود را پيرو و مقلد مقتدا و امام خود بدانيم. رئيس دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت: كسي كه پيرو ولايت است بايد در تبعيت از ولايت استوار باشد و اگر كسي خود را واقعا تابع ولايت مي‌داند نبايد بيانات ايشان را تفسير به راي كند و بايد كاملا تسليم باشد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار