نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از شناسایی 11 هزار شبهه و انتشار موسوعه 15 جلدی شبهات خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر، افزود: پرورش متخصصان فرهنگي در عرصه حج و زيارت و ارتقا سطح علمي كارشناسان و پاسخگو به شبهات ديني، مهمترين برنامه بعثه مقام معظم رهبری بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به القاي شبهات وهابيت در طول حج در قالب منشورات، لوح‌هاي فشرده و از طريق مبلغان وهابي، عنوان كرد: اين كار نياز به مقابله دارد از اين رو اقدام به تأليف آثاري از جمله"موسوعة‌الشبهات" و توليد نرم افزارهايي در حوزه حج و زيارت نموده ايم كه بايد توسط كارشناسان و متحققان نظريه‌ هايي در باب درس‌هاي آموزنده حج در زمينه سياست، اقتصاد، و فرهنگ و اجتماع استخراج شود.

قاضی عسگر، تصريح كرد: 11 هزار شبهه، شناسايي و از ميان آن 200 شبهه استخراج شد و 19 مقاله براي پاسخگويي به اين شبهات تدوين و تأليف شده كه در قالب موسوعه به چاپ مي‌رسد.

وي با بيان اين كه از 57 كشور اسلامي و كشورهاي اروپايي و آمريكايي، مسلماناني براي انجام مناسك حج مشرف مي‌شوند، اظهار داشت: اين حضور فرصت طلايي براي شناساندن شيعه را در اختيار ما قرار داده است و مي‌توانيم در اين فرصت تعامل مثبتي با كشورهاي ديگر داشته باشيم.

حجت الاسلام قاضی عسکر، شرایط امروز را متفاوت عنوان کرد و افزود: امروز وسایل ارتباط جمعی در بخش انتقال افکار و اندیشه ها به مردم نقش آفرین شده اند و تاثیرگذاری زیادی بر آداب، اندیشه و اخلاق مردم دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت با اشاره به تدوين دانشنامه عظيم حج، گفت: اين دانشنامه مكتوب در 15 جلد با عنوان " موسوعة‌الشبهات" در حال تاليف است كه در حال حاضر 5 جلد آن به چاپ رسیده است و تا شش سال آينده به طور كامل تدوين و چاپ خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، شبهه ، شناسایی ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.