معاون حقوقی و حقوقی و اجرای احکام سازمان تعزیرات استان تهران از وظیفه تعزیرات در خصوص رسیدگی به شکایت مردم از خودروسازان خبر داد.

بزرگمهر صادقی نیچکوهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی مواقعی که مراجع نظارت گزارشی را تنظیم و به تعزیرات ارسال کنند تعزیرات نیز بر حسب وظیفه ملزم به رسیدگی است و پس از قطعیت ملزم به اجراست.

وی در ادامه بیان کرد: غیر از مراجع نظارتی در صورتی که توسط شهروندان شکایتی مطرح شود شکایت جهت اظهار نظر کارشناس به مراجع نظارتی از جمله سازمان حمایت و صنعت، معدن و تجارت دانشگاه علوم پزشکی و شورای اصناف براساس صلاحیت آنها ارسال می شود و پس از وصول نظر کارشناس شعب نیز پرونده را رسیدگی می کنند.

در همین راستا اگر پرونده ای برای شرکت های خودروساز تشکیل شود که شاکی پرونده مردم باشند پس از سیر مراحل قانونی که ذکر شد در نهایت در زمان صدور حکم شعبه مربوطه شرکت خودروساز متخلف را علاوه بر جزای نقدی در حق خزانه دولت به همان میزان جریمه در حق شاکی پرونده محکوم می کند.

صادقی نیچکوهی در خاتمه اظهار داشت: پس از بررسی شکایات در خصوص تخلف هر صنفی که متخلف در حق شاکیان داشته با توجه به احراز تخلف در ادامه سیر قانونی رسیدگی بر پرونده با اجرای صدور حکمی از سوی رئیس شعبه متخلف پرونده علاوه بر جریمه در حق دولت به جریمه ای به همان میزان در حق شاکی پرونده نیز محکوم خواهد شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عسکری
۲۱:۳۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
باسلام شرکت خودرو توس مشهد تعدادی خودرو چری را که در مشهد منتاژکرد وبه تعدادی مردم فروخت که ریس جمهور وقت آن کارخانه راافتتاح کردولی بعد از مدتی که هنوز گارانتی ماشین ها تمام نشده بود آن کارخانه تعطیل شد وهیچگونه لوازمی دربازار وجود ندارد وسرمایه افرادی که بنیه مادی نداشتند وبعلت قیمت مناسب این خودرو راخریدندبه غارت رفته است ازمسولین تقاضا داریم این پرونده را رسیدگی کنند
آخرین اخبار