اراک/

استان مرکزی زیرساخت های لازم را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کرده است

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی تمامی زیرساخت های لازم را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کرده است.

علی اکبر شعبانی فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: استان مرکزی از زیرساخت های مهمی در بخش های انرژی و راه های مواصلاتی برخوردار است و واقع شدن آن در مرکز کشور موقعیت منحصر به فردی در ارایه خدمات و صدور کالا به دیگر نقاط کشور را ایجاد کرده است.

وی گفت: تولید بنزین پالایشگاه شازند با راه اندازی طرح توسعه آن، از چهار و نیم میلیون به 16 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

وي افزود:‌اکتان بنزین این طرح که به زودی با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد نیز در حد استانداردهای یورو4 و یورو 5 خواهد بود.

استاندار بیان کرد: دارا بودن ۲۸۰ معدن فعال، تبادل دو هزار و ۲۰۰ میلیارد کیلو وات انرژی، ۱۷۰ هزار شاغل بخش صنعت، تولید ۲۱۰ هزار تن شمش آلومینیوم، ۳۵ هزار تن پروتئین سفید و ۴۵ هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز، ۵۵۰ هزار تن گندم، ۸۴ هزار تن انار و ۲۰ هزار تن پسته بخشی از توانمندی های استان در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی است.

شعبانی فرد گفت: استان مرکزی پشتوانه ای قوی برای سایر استان ها و دولت جمهوری اسلامی است و کشور ازبكستان با توجه به توانمندی ها، قابلیت ها و ظرفیت های این استان می تواند همکاری های خود را با این منطقه از ایران گسترش دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.