‌مدیر کارخانه جدار پانل بم گفت: کارخانه جدار پانل بم جدیدترین خط تولید ساندویچ پانل یعنی خط 2011 را داراست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت پیرایی در حاشیه تور خبری سازمان صنعت و معدن کرمان اظهار داشت: از جمله مزایای ساندویچ پانل‌ها ‌سبک وزن بودن‌، راحتی در نصب، قابلیت شستشو و مقاوم بودن در برابر زلزله است.

وی افزود: ‌این کارخانه از سال 83 با تولید در مدار سنتی کار خود را آغاز کرده است و از سال 90 با طرح توسعه‌ای ‌خط جدید ‌وارد مدار تولید شده‌ و ظرفیت تولید این محصول در سال یک میلیون متر مربع است که ماهانه باید 100 هزار متر مربع پانل تولید کنیم.

پیرایی با اشاره به اینکه ‌مواد اولیه این کارخانه از داخل کشور تامین می‌شود، بیان داشت: ورق‌های مورد نیاز برای ساخت ساندویچ پانل‌ها از فولاد مبارکه اصفهان و فوم آن از محل واردات از کشورهای اروپایی تامین می‌شود.

مدیر کارخانه جدار پانل بم با تاکید بر قطع واردات فوم مورد نیاز کارخانه از کشورهای آلمان و اسپانیا عنوان کرد: در حال حاضر به صورت واسطه‌ای فوم مورد نیازمان را تامین‌ و یا از طریق کشور چین این نوع فوم‌ها را خریداری می‌‌کنیم.

پیرایی با اشاره به اینکه کارخانه جدار پانل بم جدیدترین خط تولید ساندویچ پانل یعنی خط 2011 را داراست، گفت: فوم به کار رفته در این محصول از نوع چهار‌دوزی است که با توجه به پلی ارگان بودن در کشور تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ‌بخشی از این محصول به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر مصرف این محصول در کشور جای خود را یافته‌ و بسیاری از کارخانه‌های داروسازی اطراف تهران و کرج متقاضی این محصول هستند در نتیجه صادرات ما قطع شده است.

پیرایی بیان کرد: در حال حاضر 40 نفر در این کارخانه کار می‌کنند و 2 هزار نفر نیز به عنوان پیمانکاران ما در بیرون از کارخانه کار نصب و فروش این محصول را انجام می‌دهند.

پیرایی ابراز داشت: با توجه به فصلی بودن تولید این کارخانه در فصل زمستان‌، باید روزانه حدود 4 تا 5 هزار متر مربع تولید داشته باشیم، اما به دلیل نبود بازار کافی و تقاضا مجبور شدیم ظرفیت تولیدمان را به روزی 2 هزار متر مربع کاهش دهیم.

پیرایی عنوان کرد: تجربه 15 ساله ما در تولید و مطالعاتی که روی این محصول داشتیم و اصلاحاتی که روی خط‌های تولیدی این محصول در نمونه‌های داخل کشور به وجود آورده‌ایم به ما کمک کرد تا محصولی نمونه تولید کنیم و می‌توانیم به جرات بگویم ‌با‌کیفیت‌ترین محصول داخل کشور را تولید می‌کنیم.
برچسب ها: کارخانه ، پانل ، بم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.