استاندار تهران گفت: اگر قرار باشد اراضی زراعی یک به یک به قطعات یک‌ هزار متری تقسیم شده و برای ساخت ویلا مورد استفاده قرار گیرد، امنیت غذایی استان تهران را نمی‏ توان تأمین کرد.

مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر، نیمی از برخی محصولات کشاورزی نظیر گوشت قرمز و گندم تهران از استان ‏های هم‏ جوار تهران تهیه می‏ شود.

وی از شناسایی اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی به میزان 600 هکتار در دماوند و توقف این اقدام غیر قانونی از سوی استانداری تهران خبر داد و افزود: یکی از آسیب‏ های جاری در شهرستان دماوند، دست‏ اندازی به اراضی کشاورزی است.

تمدن اضافه کرد: این در حالی است که شهرستان دماوند، قطب کشاورزی و باغداری استان پهناور تهران محسوب می ‏شود.

استاندار تهران افزود: اما در این بین، عده ‏ای بدون گذراندن مراحل قانونی، قصد اجرای اقداماتی را در دماوند دارند و در این راه به دو صورت مختلف تخلفات خود را انجام می ‏دهند.

وی ادامه داد: نخستین راه آن است که برخی به صورت شبانه دست ‏اندازی به اراضی ملی را دور از دید مأموران با ایجاد حصار و پرچین پیشه خود قرار داده‏ اند.

تمدن اضافه کرد: «در همین رابطه، اخیراً گزارش‏ هایی به استانداری تهران ارسال شد و من نیز دستور پیگیری این مورد را به فرماندار شهرستان دماوند ابلاغ کردم».

استاندار تهران افزود: در روش دوم، افراد سود جو بعد از خرید اراضی کشاورزی و بدون گذراندن روال قانونی در خصوص تغییر کاربری زمین، نسبت به تقسیم آن به قطعات کوچک ‏تر و فروش برای احداث ویلا اقدام می ‏کنند.

وی ادامه داد: در مواردی از این دست نیز اخیراً در زمینی 600 هکتاری در دماوند، فردی منفعت‏ طلب قصد پیاده کردن چنین برنامه ‏ای با عنوان مجعول توسعه کشاورزی داشت که با دستور استانداری تهران ادامه کار این مجموعه متوقف شد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.