معاون اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشورگفت: آینده افغانستان به دست جوانان این سرزمین ساخته می شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌الاسلام محمد صالحی  در مراسم اختتامیه مسابقات کشوری افغانستان‌شناسی در اردوگاه مازندران در مشهد، اظهار کرد: مسابقات افغانستان‌شناسی یکی از ابتکارات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران برای پناهندگان افغان بشمار می‌رود. 

صالحی با اشاره به اینکه این مسابقات با اهداف والایی شروع شده است، ادامه داد: نخستین هدف تقویت روحیه وطن‌پرستی نسل دوم و سوم پناهندگان است زیرا این نسل‌ها سرزمین خود را مشاهده نکرده‌اند و ممکن است حس وطن دوستی آنان کم رنگ باشد بنابراین با ایجاد چنین برنامه‌هایی قصد داریم حب به وطن را در وجود تک تک پناهندگان تازه کنیم و ارتقا دهیم.

معاون اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور تصریح کرد: هدف بعدی ما در مورد دانش‌آموزان و دانشجویان افغان این است که کشور افغانستان برای سازندگی و بقا نیاز به سرمایه‌های تحصیلکرده و جوان دارد و تا زمانی که در ایران حضور دارند باید به خوبی علم فرا گیرند و برای برگشت آماده شوند تا افغانستان را از گذشته بهتر بسازند.

وی خاطر نشان کرد: ما به افغانستانی آباد و سرفراز در کنار ایران افتخار می‌کنیم، زیرا سرزمین افغانستان جزئی از امت اسلام است.

صالحی عنوان کرد: مسابقات افغانستان‌شناسی با مشورت و مطالعه اساتید دانشگاهی افغانستان صورت گرفته است و در این زمینه سایتی راه‌اندازی شد؛ همچنین در تعدادی از استان‌ها اردوی دو روزه برگزار شد اما در برخی استان‌ها به دلیل کمبود بودجه این مسابقه بصورت مجازی برگزار شد.

معاون اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور یادآور شد: آینده افغانستان به دست جوانان امروز بهتر از دیروز ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در این مسابقه کارهای ارزشمند دیگری شامل 10 سرود وطنی و آلبومی از قاریان قرآن مهاجر افغان در ایران فراهم شده است/س 

 

 

برچسب ها: آینده ، افغانستان ، دست ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.