شهرکرد /

صدور مجوز عبور خط آهن استان چهارمحال و بختیاری از زمین های وزارت دفاع

معاون دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عبور 22 كیلومتر از خط آهن استان چهارمحال و بختیاری از اراضی این وزارتخانه در استان اصفهان موافقت كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

احسان امانی گفت: با صدور این مجوز، ساخت راه آهن شهركرد به مباركه از كیلومتر 22 تا 44، در اوایل اسفندماه به مناقصه گذاشته می شود.

وی افزود: كیلومتر صفر تا 22 این خط آهن نیز كه قبلا مطالعه شده، به منظور برآورد احجام این بخش بزودی برای انجام مناقصه میخ كوبی می شود.

امانی با اشاره به اینکه ساخت این خط  آهن از كیلومتر 44 تا 62، تاكنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است تصریح کرد: تكار مطالعه و میخ كوبی كیلومتر 62 تا 84 مسیر راه آهن نیز انجام شده كه اسفندماه به مناقصه گذاشته می شود.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اوایل مهرماه امسال، موافقت اولیه خود را با عبور راه آهن استان چهارمحال و بختیاری از زمین های این وزارتخانه در استان اصفهان اعلام كرده بود.

راه آهن استان چهارمحال و بختیاری دارای سه ایستگاه در شهرهای سفید دشت، فرخشهر و شهركرد است و در مسیر عبور آن از گردنه بیدكان دو تونل به طول هشت و نیم كیلومتر پیش بینی شده و احداث ابنیه آن به طول 500 متر نیز با 172 میلیارد تومان برآورد مالی درحال انجام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.