«مانشی ستی» وبلاگ نویس اهل نیویورک یک نفر را استخدام کرد تا هر وقت به جای کار کردن، به دیگر شبکه های اینترنتی سرک کشید، یک سیلی محکم به صورتش بزند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، خیلی از ما یادمان هست وقتی بچه بودیم بزرگترین آرزویی که داشتیم این بود که غول چراغ جادویی داشتیم که به جای ما مشق هایمان را می نوشت. به جای ما در صف نانوایی می ایستاد و یا آنکه به جای ما خرید می رفت و سفارش های مادر را می خرید. حالا اگر بشنوید که شرکت هایی هستندکه این روزها خدماتی شبیه این کارها را برای مشتریانشان انجام می دهند باور می کنید؟

سیلی در گوش

«مانشی ستی» وبلاگ نویس اهل نیویورک همیشه از بابت اینکه هنگام کا ربا کامپویتر توجهش به سایت های اینترنتی مختلف جلب می شد عذاب می کشید. او برای اینکه همه حواس خودرا به کارش بدهد به دنبال راه چاره ای می گشت تا اینکه بالاخره به نتیجه رسید. او یک نفر را استخدام کرد تا هر وقت به جای کار کردن، به دیگر شبکه های اینترنتی سرک کشید، یک سیلی محکم به صورتش بزند. مانیش برای اینکه در روز چندین بار سیلی بخورد ساعتی هشت دلار به کارگری که استخدام کرده است پرداخت می کند.

 او در این باره می گوید: «خیلی وقت بود که نمی توانستم به خوبی در کار کردن تمرکز کنم. وقتی وارد اینترنت می شدمهزاران سایت مختلف وجود داشت که توجه مرا به خود جلب کند تا اینکه یک روز با دیدن یک سریال تلویزیونی که در آن، بازیگر فیلم هر وقت حواسش پرت می شد بغل دستی اش به او سیلی می زد من هم تصمیم گرفتم چنین راه حلی را امتحان کنم.» جالب اینجاست که با چنین تصمیمی کارآیی میشل از 38 درصد به 98 درصد ارتقا یافت.


پیام کوتاه کردن موی بینی

یکی از عجیب ترین خدماتی که در آمریکا ارائه می شود از طرف شرکت خدمات اخطارهای ای میلی «شولولی» است. گاهی اوقات دو نفر هر چقدر هم که با هم دوست باشند در بعضی موارد از یکدیگر خجالت می کشند و نمی توانند حرفی را که ته دلشان است به طرف دیگر بزنند و به او درباره کار ناشایستی که انجام داده تذکر بدهند. شرکت خدمات اخطارهای ای میلی شولولی این امکان را فراهم کرده تا فرد بتواند برای شخصی که با او تعارف دارد و از او خجالت می کشد پیام بفرستد.

این پیام از طرف یک ای میل ناشناس به دست گیرنده خواهد رسید و یکی از عجیب ترین ای میل ها این است که وقتی موی بینی یک نفر بلند می شود برای او پیام فرستاده می شود که هر چه زودتر می بایست موهای بینی اش را کوتاه کند تا آراسته تر به نظر برسد.


پاک کنندگان صحنه جرم


معمولا وقتی قتلی رخ می دهد پلیس، آتش نشان ها و جرم شناس ها همگی در صحنه جرم حاضر می شوند و عملیات های گوناگونی را انجام می دهند. وقتی تحقیقات گروه های مختلف سر صحنه قتل های فجیع تمام می شود هر یک بدون اینکه محل را تمیز کنند آنجا را ترک می کنند. معمولا وظیفه تمیز کردن محل بر عهده خانواده قربانیان است که اخیرا این کار را شرکت هایی به نام «شرکت پاک کننده صحنه جرم» انجام می دهند.

این شرکت ها به صورت کاملا حرفه ای صحنه های مختلف جنایی از جمله قتل، خودکشی و تصادف را تمیز می کنند. خدمات شرکت های پاک کننده شامل تمیز کردن، ضد عفونی کردن محل و انتقال دادن همه اشیای موجود در صحنه جرم به جای دیگر است. البته آنها تضمین می دهند که چنین کاری خطرات زیست محیطی به همراه ندارد.


تابلوی نقاشی از خاکستر انسان

یکی دیگر از عجیب ترین خدمات در دنیا مربوط به ساختن تابلوی نقاشی از خاکستر انسان می شود. این کار در چین و ژاپن بسیار رایج است. در سال های اخیر معمولا خانواده هایی که عزیزی را از دست می دهند خاکستر فرد را به شکل تابلوی نقاشی درمی آورند. برای این کار، خاکستر فرد با رنگ روغن مخلوط می شود تا پرتره مورد نظر که معمولا به شکل فرد از دنیا رفته است طراحی شود. ساخت تابلوهای خاکستری طرفداران بسیاری دارد.


حیوانات منجمد

وقتی حیوان خانگی که یک نفر سال های زیادی از آن نگهداری کرده می میرد مطمئنا تا مدت ها جای خالی آن حیوان در خانه احساس می شود، از این رو در بعضی از نقاط دنیا، شرکت هایی مشغول به کار هستند که حیوان خانگی مرده را مثل روز اول تحویل صاحب آن می دهند البته با این تفاوت که حیوان خانگی این بار به روش انجماد تاکسیدرمی شده و به طبیعی ترین حالت ممکن درآمده است. معمولا این حیوانات در حالت نشسته و یا خوابیده منجمد می شوند تا شخص بتواند به راحتی در خانه اش آنها را قرار دهد و هر جا که بخواهد با خود ببرد.


گوش پاک کن

گوش پاک کنی یکی از خدمات عجیب و غریبی به شمار می رود که در ژاپن ارائه می شود.

در گذشته، پاک کردن گوش شاخه ای از طبابت در ژاپن به شمار می رفت تا اینکه مقامات این کشور این شاخه از طبابت را لغو کردند، از آن موقع به بعد سالن های گوش پاک کنی بسیاری در ژاپن راه اندازی شدند. معمولا افرادی به سالن های گوش پاک کنی می روند که بعد از یک روز کاری خسته کننده به دنبال آرامش می گردند. از هر چهار مشتری که به این سالن ها می رود سه نفر از آنها مدعی اند که وقتی گوش هایشان را یک نفر دیگر پاک می کند آرامش پیدا می کنند و این کار آنقدر آرامش بخش است که حتی به خواب می روند.

افرادی که به عنوان گوش پاک کن مشغول به کار می شوند می بایست در استفاده از «می می کاکی» که نوعی ابزار سنتی ژاپنی برای تمیز کردن گوش است مهارت داشته باشند، برای همین آنها در کلاس هایی که دوره یک هفته ای دارد شرکت می کنند تا چگونگی استفاده از این ابزار را آموزش ببینند. آنها در این کلاس ها یاد می گیرند که چگونه بدون اینکه به گوش مشتری شان آسیبی برسانند آن را تمیز کنند.


آخرین پیام

در گوشه و کنار دنیا افرادی بدون خداحافظی با خانواده و اطرافیان خود از دنیا رفته اند، برای همین یک وب سایت به نام «آخرین پیام در انگلیس» این امکان را برای کاربران خود ایجاد می کند تا یک پیام اینترنتی خداحافظی برای دوستان و خانواده هایشان بنویسند. این پیام ذخیره می شود تا چنانچه فرد به طور ناگهانی از دنیا رفت، پیغام خداحافظی برای اطرافیان او فرستاده شود. با این روش، اسناد بسیار مهم مانند وصیتنامه و بیمه نامه نیز حفظ می شود. افرادی که عضو این سایت هستند می توانند تا 100 پیام بنویسند تا در صورت مرگ ناگهانی، برای دوستان آنها فرستاده شود.


به جای شما در صف

در واشنگتن دی سی آمریکا یک سایت اینترنتی به نام «صف ایستادن» خدمت عجیب و غریبی را به ساکنان این شهر ارائه می دهد. معمولا ایستادن در صف های طویل و طولانی برای همه عذاب آور است، از این رو شرکت آمریکایی ایستادن در صف، افرادی را استخدام کرده تا به جای دیگران در صف بایستند.

افراد می توانند به صورت آنلاین آدرس جایی که می خواهند در آنجا صف بایستند را ارسال کنند و یک نفر به مکان مورد نظر فرستاده می شود. فردی که در صف می ایستد کاغذی به دست می گیرد. روی این کاغذ اسمی که مشتری سفارش داده نوشته شده است تا او را شناسایی کنند.


مادربزرگ پرستار

دو شرکت در تگزاس و ویرجینیای آمریکا پرستار بچه استخدام می کنند تا برای این کار به خانه ها بفرستند اما پرستارهایی که این شرکت ها استخدام می کنند کمی متفاوت هستند. آنها مادر بزرگ هایی را می پذیرند که از سلامت کامل بدنی برخوردار هستند و همچنین در نگهداری از کودکان تجربه کافی دارند. به گفته خانواده هایی که مادر بزرگ های پرستار را استخدام کرده اند، فرستادن پرستاری در نقش مادر بزرگ به یک خانه، کارآمدتر از پرستارهای معمولی است و باعث می شود تا بچه ها راحت تر با آنها ارتباط برقرار کنند.


پیام های دستنویس

«اپیستلی» نام یک شرکت خدمات رسانی است که به افراد کمک میکندتا نامه های دستنویس به هر کسی که دوست داشته باشند بفرستند. البته اشتباه نکنید، این شرکت نامه نمی نویسد بلکه پیام های الکترونیکی را به صورت نامه درمی آورد. معمولا در دنیای مدرن امروزی، افراد بیشتر اوقات با فرستادن ای میل های مختلف برای یکدیگر، نامه نگاری می کنند و در این بین اپیستلی با داشتن آدرس ای میل فرد، وارد پیام های او شده و نوع نوشتار پیغامی که قصد فرستادن آن را دارد به صورت دستنویس درآورده و ارسال می کند. این شرکت پس از فرستادن نامه، با گیرنده تماس می گیرد تا مطمئن شود که نامه ارسال شده است. با استفاده از چنین خدماتی فرد می تواند ارسال نامه های شخصی خود را پیگیری کند بدون اینکه خودش آنها را به صورت دستنویس نوشته باشد.


زنگ آزادی

آیا برای شما پیش آمده که به طور ناخواسته یک نفر را در خیابان ملاقات می کنید و یا همسایه تان سر زده به خانه شما می آید و این در حالیست که شما علاقه ای به صحبت با او ندارید. شرکت «زنگ تلفن برای آزادی» در یک اقدام جالب، دست به ابتکار جدیدی زده تا فرد از دست مهمان ناخوانده خلاص شود. در این حالت فرد با انتخاب یک گزینه در سایت اینترنتی، به گیرنده های ماهواره ای شرکت «تماس برای آزادی» متصل می شود و چند دقیقه بعد زنگ تلفن خانه و یا تلفن همراه او به صدا در می آید. در این حالت فرد می تواند با گفتن اینکه جلسه مهمی برایش پیش آمده به طور مودبانه از مهمان خود عذرخواهی کند و از او جدا شود. شارژ ماهیانه این نوع خدمات ماهواره ای چهار دلار و 95 سنت است.

منبع:همشهری سرنخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.