مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از مسدود بودن راه ارتباطی 120 روستای مرزی چالدران در اثر بارش سنگین برف خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،خلیل محبت خواه صبح یکشنبه در جریان بازدید از محورهای برفی استان با بیان اینکه محور ارتباطی 120 روستا در مناطق مرزی و سخت گذر چالدران در اثر بارش برف سنگین باران مسدود شده است، افزود: بازگشايي محورهای پوشيده از برف توسط راهداران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه راهداران برای برقراری تردد روان وسايل نقليه در جاده های برفی عمليات راهداری زمستانی را شبانه روزی اجرا می كنند، اظهار داشت: در این راستا گروه های راهداری راهدارخانه های مركزی و آواجيق، عمليات برفروبی و نمك پاشی را به صورت متناوب در راه های ارتباطی 50 روستای چالدران انجام داده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ميزان حجم عمليات برفروبي در جاده های اصلي و فرعي چالدران را 306 هزار مترمكعب اعلام و عنوان کرد: راهداران با استفاده از 8 دستگاه ماشين آلات راهداری عمليات تيغ زني و برفروبي را در محورهاي چالدران- زرآباد، چالدران- كشمش تپه، چالدران- شوط و چالدران قره ضياء الدين انجام داده اند.

محبت خواه در پایان یادآور شد: طي چند روز اخير بارش برف به ارتفاع 30 سانتي متر بيشتر جاده ها و مناطق برفگير شهرستان چالدران را سفيد پوش كرده است.

طی 24 ساعت گذشته چالدران با یک درجه زیر صفر سردترین و شهرستانهای مهاباد، پیرانشهر و نقده با دمای 7 درجه بالای صفر گرمترین شهرهای استان بودند.

بارش برف نیز از صبح امروز یکشنبه در چالدران آغاز شده و به همه شهروندان و رانندگانی كه قصد تردد در محورهاي مواصلاتي و ارتباطي چالدران را دارند توصيه مي شود از تجهيزات زمستاني و زنجير چرخ استفاده کنند./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.