عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بدهی ایرلاین ها به وزارت نفت، گفت: شرکت‌های هواپیمایی كه پول بلیت را نقد می‌گیرند، چرا هزینه سوخت را پرداخت نمي کنند؟

سید مهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌ که موضوع عدم پرداخت بدهی ایرلاین‌ها بابت تحویل سوخت جت در کمیسیون انرژی مجلس پیگیری می‌شود، افزود: به همين منظور جلسه اي با همكاري وزارت نفت و شركت هاي هواپيمايي براي ارائه راهكارهاي مناسب در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی پول بلیت را به‌صورت نقد دریافت می‌کنند، اما باید مشخص شود که چرا بخشی از این پول که بابت سوخت است به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت نمی‌شود.

موسي نژاد خاطر نشان كرد: اساسا نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، چرا که بدهی ایرلاین‌ها هم بخشی از پول بيت المال است و باید با تفاهم این خلاء را پر کرد.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه وظیفه کمیسیون انرژی مجلس رسیدگی به مشکلات موجود است، اظهار اشت: مسئله بدهی ایرلاین‌ها که پیامدهای بسیاری را برای کشور به دنبال داشته یکی ازاولویت‌های مجلس است و به‌زودی به آن رسیدگی می‌شود.

وي يادآور شد: در حال حاضر میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی بابت تحویل سوخت هواپیما به بیش از یک ‌هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است. با آن که در هفته‌های اخیر دولت از تصمیم خود مبنی بر افزایش بهای سوخت پروازهای خارجی منصرف شده است، اما ایرلاین‌های داخلی حاضر به پرداخت بدهی‌های چند ساله به شرکت پخش نیستند./عب
برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، ایرلاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار