مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: برای اینکه روح و جسم سالمی داشته باشیم، بایستی به فرهنگ نماز اهمیت بیشتری بدهیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  خدیجه جعفری اصل بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری که با محوریت ترویج نماز برگزار شد، با اشاره به اینکه روح انسان برای رشد و بالندگی به نماز نیاز دارد، خواستار توجه والدین به خصوص مادران در این امر شد و اظهار داشت: والدین لازم است از سنین پایین کودکان را با نماز آشنا کنند.

وی نماز را روح و غذای فکر انسان‌ها شمرد و تصریح کرد: نماز به روح و روان کودکان سلامتی می‌بخشد و این سلامتی منجر به سلامتی خانواده می‌شود.

جعفری اصل خاطرنشان کرد: پدران و مادران می‌توانند با الگوهای عمل و رفتاری خود کودکان را با نماز آشنا کنند.

این مسئول با یادآوری اینکه فرهنگ نماز بهترین شیوه‌ای است که می‌تواند مسلمانان را به سعادت و رستگاری اخروی برساند، تصريح کرد: گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی در سطح جامعه امری لازم است و باید در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه این دستگاه دو سال است که رتبه اول استانی را در ترویج فرهنگ و اقامه نماز به خود اختصاص می‌دهد، خواستار معرفی دستگاه‌های برتر به جامعه در این امر شد.

احمد محمودزاده با بیان اینکه در 2 هزار و 400 مدرسه استان اردبیل انجمن اولیا و مربیان تشکیل یافته است، بیان کرد: آموزش و پرورش علاقه شدیدی به موضوع نماز دارد و این امر نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعت باید در مدارس ترویج یابد، یادآور شد: نیاز فرهنگ اقامه نماز در بین جوانان از ضروریات است.

محمودزاده در پایان خواستار حضور منظم ائمه جماعات در مدارس شد و افزود: اگر فرهنگ اقامه نماز در بین کودکان از سنین پایین‌تر نهادینه شود در آینده با مشکلی مواجه نمی‌شویم./ک

برچسب ها: بالندگی ، نماز ، روح انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.