دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ما تنها کشوری هستیم که زیر بلیت قدرت‌های جهانی نیستیم، بلکه زیر بلیت شهدای عزیز و ولایت فقیه هستیم و این قدرت بازدارنده از درون دفاع مقدس شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اولین سالگرد شهادت "سردار سرلشکر حاج احمد سوداگر" اظهار داشت: سردار سوداگر انسان بی‌ادعایی بود که در وضعیت عملیاتی مستقر شده و شب‌ها نگهبانی می‌داد و در وضعیت غربت تمام که عده‌ای می‌گفتند چرا می‌جنگید پاسداران ما مظلومانه از کشور دفاع می‌کردند.  
 
وی افزود: از همان ابتدای درگیری جنگ شهید سوداگر در محور طلاییه مستقر شد و در آنجا که از 33 دستگاه تانک 26 تای آن را زده بودند؛ تنها با 8 تانک می‌جنگید و مقاومت می‌کرد که در آن موقع یک جوان 19، 20 ساله بود. در یکی از عملیات‌های غرب کرخه آنقدر با اسلحه 106 شلیک کرده بود که از گوشش خون می‌آمد و بدون انقطاع می‌جنگید.  
 
رضایی تصریح کرد: این جوان‌ها با چنگ و دندان از سرزمین‌شان دفاع کردند و حتی شهید سوداگر سه ماه قبل از عملیات فتح‌المبین پایش قطع شد و دغدغه داشت که آیا می‌تواند با یک پا هم از بیمارستان به جبهه برود؟ اما به دلیل جاذبه‌ای که داشت به جبهه‌ها می‌رفت و به خاطر علاقه‌ای که به شناسایی داشت وارد اطلاعات و عملیات شد که در لشکر 7 ولیعصر و قرارگاه کربلا حضور یافت.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در عملیات فاو وضعیت بسیار مهمی ایجاد شده بود زیرا در عملیات‌های رمضان، والفجر، بدر و خیبر یک بن‌بستی بوجود آمده بود اما در عملیات فاو باید ماشین جنگی به جلو می‌رفت و آن اتفاق به دو عامل مهم وابستگی پیدا کرد که یکی عملیات فریب بود و دیگری اطلاعات عملیات در فاو، که شهید سوداگر شخص اصلی در آنجا بود و ما همزمان با فرماندهان و سوداگر صحبت می‌کردیم اما فرماندهان 48 ساعت مانده به عملیات گفتند که نباید عملیات کنیم زیرا عملیات لو رفته است؛ اما نقش افراد در اینجا معلوم می‌شود زیرا سوداگر با دکل‌هایی که ایجاد کرده بود اطلاع داد که هوشیاری دشمن در سطح ستاد کل آنها نیست و فقط تیپ آنها متوجه عملیات ما شده است، لذا گفتیم این عملیات باید صورت گیرد.  
 
وی افزود: دقایقی بعد عراقی‌ها قرارگاه ما را بمباران کردند و برخی به این نتیجه رسیدند عملیات لو رفته، اما ما با جلسه‌ای که با سوداگر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که عملیات لو نرفته و در شب 29 بهمن سال 64 آن عملیات انجام شد و اولین لشکر ما پرچم امام رضا (ع) را در بالای بلندترین گلدسته مسجد فاو برافراشته کردند.  
 
رضایی تصریح کرد: احمد سوداگر از چند نفر موثر در آن عملیات بود و با وجود اینکه بارها مجروح شد بازهم در جبهه‌ها حضور پیدا می کرد و برادر و همه دایی‌هایش شهید و یکی از برادرانش جانباز هستند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید راحت بر صندلی‌ها نشسته و ناشکری کنیم گفت: نباید زحمات شهدا را نادیده بگیریم بلکه این راه باید ادامه پیدا کند زیرا ما هنوز وسط راه هستیم، ثمره خون شهدا این است که ما نه تنها سرزمین‌هایمان را آزاد کردیم بلکه پس از 300 سال که در ایران هر جنگی می‌شد و قسمتی از سرزمین‌مان مانند سمرقند، بخارا، بحرین، ‌نخجوان، گرجستان و ... مثل کوه یخ آب می‌شد و از کشورمان جدا می‌شد رزمندگان ما در دوران جمهوری اسلامی توانستند این افتخار را بیافرینند که یک ذره از خاک وطن جدا نشود.  
 
وی گفت: افتخار دیگر این بود که ایران تبدیل به یک قدرت بازدارنده شد یعنی از وقوع جنگ‌ها جلوگیری می‌کند زیرا کشورهای دنیا دو دسته‌اند یا قدرت بازدارنده دارند و یا باید زیر بلیت قدرت‌های بازدارنده بروند؛ مانند ایران زمان شاه، لذا امروز ما تنها کشوری هستیم که زیر بلیت قدرت‌های جهانی نبوده، بلکه زیر بلیط شهدای عزیز و ولایت فقیه هستیم و این قدرت بازدارنده از درون دفاع مقدس شکل گرفته است.  
 
رضایی اظهار داشت: کشورمان سپر بلندی دارد، دشمنان افغانستان را در شرق و عراق را در غرب اشغال کردند ولی ایران را نتوانستند مورد حمله قرار دهند. اینکه کشورهایی مانند سوریه،‌لبنان و فلسطین به ما تکیه کرده‌اند نشان قدرت کشورمان است.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از جنگ دو بار اسرائیلی‌ها و یک بار آمريکايي‌ها قصد حمله به ایران را داشتند که مقامات آنها به این قضیه اشاره کردند؛ مثلا بوش به پنتاگون چنین مطلبی را اعلام کرده بود و نتانیاهو سال گذشته به وزارت دفاع اسرائیل برای این قضیه آماده‌باش داده بود اما آنها هرگز نتوانستند که در مقابل ایران بایستند.  
 
وی ادامه داد: ما در سیاست خارجی در آنجایی که پای فرزندان امام و سربازان ولایت بوده و حلقه واسطه رهبر انقلاب وجود داشته مانند عراق،‌سوریه، لبنان و فلسطین موفق‌ بوده‌ایم اما در آنجایی که کار به واسطه‌های نامحرم سپرده شده مانند عربستان،‌ ترکیه و اروپا موفقیتی نداشته‌ایم.  
 
رضایی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید به آن ارزش‌های متعالی بازگردیم امروز اگر در اقتصاد مشکل داریم به خاطر این است که مهدی باکری‌ها و سوداگر‌ها وجود ندارند لذا ما امروز نباید مردم را در مشکلات بگذاریم که دشمنان و ماهواره‌ها بگویند نظام ولایت فقیه ناکام مانده است، آنها کور خوانده‌اند و ملت ایران ثابت می‌کند همانطور که در جنگ به پیروزی دست یافت در مقابله با تحریم‌ها نیز آنچنان درخششی خواهد داشت که آمریکایی‌ها به اشتباه خود اعتراف کنند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: رضایی ، سوداگر ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار