دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر کسی بگوید طرفدار ولایت هستم، اما آرامش کشور را به هم بزند، این عدم التزام عملی است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" در حاشیه مراسم سالگرد شهادت شهید سردار سرلشکر "حاج احمد سوداگر" در جمع خبرنگاران درباره مباحث مطرح شده مبنی بر مذاکره ایران و آمریکا اظهار داشت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، بحث ایران و آمریکا بسیار روشن است و آمریکایی‌ها باید قبول کنند که ایران قدرتی است که می‌خواهد مستقل باشد و آنان نباید در مسائل داخلی ایران دخالت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی‌‎ها نباید از موضع بالا با ایران برخورد کنند و نباید علیه ایران توطئه کنند، ده‌ها سند وجود دارد که رفتار آمریکا تغییر نکرده و رفتار آنان با ایران منطقی نیست.

رضایی تصریح کرد: رهبر انقلاب صحنه را خوب مشخص کردند و فرمودند که آمریکایی‌ها باید این شرایط را قبول کرده و رفتارشان را منطقی کنند. لذا تا زمانی که رفتار دولتمردان آمریکایی غیرمنطقی باشد، نمی‌توان به آنان اعتماد کرد و این بستگی به خود آمریکا دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا در صورت خواست مذاکره با ایران باید به جای حرف زدن عمل کند، گفت: راه‌های زیادی وجود دارد که آمریکایی‌ها به جای حرف زدن می‌توانند به آنها عمل کنند و اگر این اتفاق بیفتد، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، ملت ایران یک ملت منطقی است و با منطق حرکت می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مذاکرات هسته‌ای هفته آینده اظهارداشت: قدرت‌های پشت صحنه نمی‌گذارند که مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 به نتیجه برسد، لذا ما باید ابتدا تحریم‌های اقتصادی را در داخل کشور بی‌اثر کنیم و در آن موقع خود آنها راه مذاکره را باز می‌کنند.

وی درباره بحث التزام عملی به ولایت فقیه در میان مسئولان تصریح کرد: التزام عملی این است که مسئولان به جای حرف زدن و شعار دادن عمل کنند. امروز مقام معظم رهبری آرامش می‌خواهد و آرامش در کشور این است که مسئولان منازعه و دعوا نکنند و گرنه اگر کسی بگوید طرفدار ولایت هستم، اما آرامش کشور را به هم بزند، این عدم التزام عملی است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار