وی با اشاره به اینکه انجمن توسعه صادرات سنگ تزئینی استان کرمان دارای مدل سیستمی است، افزود: انجمن سنگ کرمان در ساختار خود شرکتهای با ماهیت خارجی دارد به دلیل اینکه تجربهای که خود ما روی یکسری از شرکتها در خود استان داشتهایم این شرکتها با افراد بومی آن کشورها مشارکت داشتند تا این منافع محقق نشود، نمیتوانیم به راحتی بازاریابی کنیم.
قاسمنژاد گفت: شاید اکنون تجربهای نداشته باشیم تا بازارها را فتح کنیم اما، با توجه به اینکه سنگ نوعی کالای منحصربهفرد در کشور است، میتوانیم موفقیت داشته باشیم و جای پای خود را باز کنیم و زمانی که بازار را به دست آوردیم، اصلاح ساختار و توسعه ساختاری که مورد نظر است، محقق میشود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان تصریح کرد: انجمن سنگ کرمان در سه کشور شرکت با ماهیت آن کشورها افتتاح کرده و ما با مشارکتی که با قطر انجام دادهایم به راحتی میتوانیم بازار سنگ خود را در آن جا حفظ کنیم.
وی ابراز داشت: در حال حاضر ما نیاز داریم به کالای ترکیبی برای اینکه بازار محکم و بادوامی در اختیار داشته باشیم و همه مدلهای سنگ در یک استان نیست و پیشنهاد کردیم.
قاسمنژاد بیان کرد: اگر تشکلی در کشور مدل برنامهای آن موفق است، آن را انجمن ایران تقویت کند و توسعه دهد و آن فراگیری است و بقیه جاها الگوپذیر میشوند نسبت به الگویی که موفق بوده و هم میتواند، کارش را در سطح کشور توسعه دهد.
وی گفت: ما در شرکت شهرکهای صنعتی در پایاننامههای تحصیلی، اردوها و تورهای بازدید داخلی و خارجی و در آموزش تنگاتنگ با انجمن سنگ کرمان کار میکنیم و آن چه منابع ملی در اختیار ما قرار میگیرد، جهتدار میکنیم که انجمن حداقل نتیجه بگیرد و اعتقاد داریم استان کرمان در بحث سنگ مزیتش مطلق است./ج1