به همت شرکت سامان پروژه گلستان از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری استان سمنان آسفالت رنگی به چرخه فعالیت‌های عمرانی کشور وارد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، محمد رضا قاسمی، مبتکر این طرح گفت: سال گذشته این اختراع را با نام آسفالت پلیمری رنگی SPGدر اداره ثبت شرکت ها و مالکیت‌های صنعتی کشور به ثبت رسانده و امسال توانستم آن را به مرحله اجرا درآورم.

قاسمی با بیان اینکه آسفالت رنگی اولین بار است که به صورت کاملا بومی در ایران تولید می‌شود گفت: پیش از این بخش محدودی خیابان‌های چند شهر در کشور با آسفالت رنگی روکش شده بود ولی این مواد از خارج از کشور به ایران وارد می شد و هزینه زیادی داشت.

وی با بیان اینکه قیمت آسفالت رنگی تولید شده در ایران یک پنجم مشابه خارجی آن است گفت: این اختراع شامل مواد رنگی است که در کارخانه آسفالت سازی ، آسفالت سیاه را به آسفالت با رنگ‌های سبز ، قرمز، سفید و آبی با قابلیت پلیمری تبدیل می‌کند.

قاسمی کاهش 30 تا 50 درصدی مصرف قیر در آسفالت سازی را مزیت مهم اقتصادی این آسفالت پلیمری عنوان کرد و گفت: این آسفالت عارضه ترک‌های پوست سوسماری و قیر زدگی را ندارد و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است .

گفتنی است این شرکت با همکاری شرکت دانش بنیان توسعه قائم شاهرود توانسته است ضمن قرارداد با چند شهرداری این طرح را به مرحله اجرا درآورد ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.