رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پيامي تاکيد کرد: هشت سال دفاع‌مقدس تجلی برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن افتخار کند و در یک کلام، اين حماسه ماندگار، مظهر تمامی ارزش‌هاست.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستادکل نیروهای مسلح با ارسال پيامي به یادواره شهید "حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محلاتی" نماینده حضرت امام در سپاه، ياد و خاطره آن شهيد بزرگوار را گرامي داشت.

متن اين پيام به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در طلیعه آغاز سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هیچ چیز شایسته‌تر از آن نیست که یاد و نام گرامی شهیدان و فداکاران راه خدا را بزرگ بداریم. آنان که به عهد و پیمان خود با خدا و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی عزیز(ره) وفا کردند و برای پیروزی انقلاب تمام هستی خود را به میدان آوردند. رحمت واسعه خدا بر روح مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام(ره) و درود و دعای بندگان صالح حضرت باری‌تعالی نثار تربت آنان باد.

مردم فهیم و ولایتمدار شهر دارالمؤمنین محلات

هشت سال دفاع‌مقدس تجلی برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن افتخار کند. این گنجینه ارزشی (دفاع‌مقدس) مظهر حماسه، ‌معنویت، دینداری، آرمان‌خواهی، ایثار و از خودگذشتگی است و از سوی دیگر، اوج شکوفایی، بروز خلاقیت و استعدادها و شناخت ظرفیت‌ها در عرصه ابداعات، ابتکارات و نوآوری‌ها برای رسیدن به خودکفایی و استقلال است و در یک کلام حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس مظهر تمامی ارزش‌هاست.

بدون شک این ارزش‌ها چیزهایی نیستند که هیچ ملتی خود را بی‌نیاز آن بداند. بنابراین یادآوری مضامین و مفاهیم ارزشی دفاع مقدس نه تنها تکراری نبوده، بلکه همواره موضوعات مختلف آن در گستره جغرافیایی و زندگی روزمره قابل لمس است.

تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدای گران‌قدر در حفظ، تبیین و ترویج دستاوردهای شهدا با تبلیغ و نشر افکار، اعتقادی، انقلابی، حماسه‌آفرینی، روح ایثار و شهادت آن عزیزان در همیشه زمان و مکان پایدار،‌ راهنما و تاثیرگذار برای تمامی افراد جامعه خواهد بود.

همشهریان ادیب و دیندار شهید محلاتی

روحانی مجاهد، مبلغ راستین و خطیب توانا، "شهید حجت‌الاسلام فضل‌الله محلاتی" از نوادر روزگار در حوزه‌های علمیه بود که عمر پربرکت خود را در راه ابلاغ پیام اسلام،‌انقلاب، دفاع مقدس و نشر اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) گذراند و سرانجام در عرصه تبلیغات جبهه و جنگ و دفاع از حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهاجم ددمنشانه استکبار جهانی و حکومت بعث عراق در سال 1365 و دوران تاریخ‌ساز هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید و نام خود را در دفتر شهدای مبارز روحانیت و در سلک و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) به ثبت رساند.

بیست و شش سال از شهادت رادمرد آزاده، روحانی مجاهد روشن ضمیر،‌ مبلغ راستین اسلام ناب محمدی(ص) یار و یاور انقلاب و حضرت امام(ره) شهید حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ فضل‌الله مهدی‌زاده محلاتی می‌گذرد اما یاد و خاطره فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها،‌ تلاش و مجاهدت آن یار دیرین امام(ره)، افق‌های روشن استقلال، اقتدار را فراروی همه عاشقان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گشوده است و به راستی شهید عزیز محلاتی مصداق «عند ربهم یرزقون» است و نزد صاحب ذوالجلال و الاکرام روزی می‌خورد. او وظیفه خود را به خوبی شناخت و به آن عمل کرد.

مردم غیور محلات، مجمع محترم نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی

در سوابق افتخارات مردم شهیدپرور استان مرکزی علاوه بر نام روحانی مبارز شهید محلاتی، شهدای گمنام روحانی همچون شهید جواد آصفری، رزمنده‌ای رزمنده‌ای گمنام و بی‌ادعا اما دلاورمردی با ویژگی‌های اخلاص حماسه‌آفرین،‌شجاع و غیرتمند در دینداری و موانع آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به نام سردار سرتیپ پاسدار شهید محمدرضا (مسلم) شاهرخی از فرماندهان شجاع و دلیر دوران حماسه پرافتخار دفاع مقدس نیز ثبت شده است.

شهید عزیز سردار شاهرخی همچون سربازی جان برکف وجودش منشا خدمات شایسته و صادقانه برای نظام جمهوری اسلامی بود. طی 80 ماه حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش کردستان با همرزمان شهیدش همچون سرلشکر "شهید احمد کاظمی"، "شهید ناصر کاظمی"، "شهید ‌محمد بروجردی" و با نیل به درجه جانبازی عمر خدمتی خود را صادقانه سپری کرد و در حین تلاش مقدسش به لقاالله پیوست. رحمت و نور و ریحان به روان آن عزیز که زندگی و مرگش در حال انجام وظیفه بود.

همچنین به روح پرفتوح شهید شجاع، پرهیزکار و متقی، از خانواده روحانی و متدین سردار "شهید محمدجواد آصفری" درود می‌فرستیم و مراتب سپاس و قدردانی خود را به خانواده معزز ان شهید به ویژه برادر رزمنده ولایت‌مدارش در سنگر مجلس شورای اسلامی جناب آقای حسن آصفری اعلام می‌کنیم.

عزیزانی که در میدان جهاد اصغر(رزم و دفاع) در هشت سال دفاع مقدس آن حماسه‌های ماندگار را خلق کردند چه شهیدان والامقام، چه ایثارگران و رزمندگان، به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.

و امروز همه اقشار ایران اسلامی به ویژه یادگاران شهیدان حماسه‌آفرین و تاریخ‌ساز ما بایستی با قطب‌نمای ولایت‌فقیه، وحدت، اتحاد و همدلی در مسیر اسلام، انقلاب رشد تعالی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مدد از نصرت الهی، پیروی از منویات اندیشمندانه و راهبردی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای راه روشن شهیدانمان را به پیش ببرند تا درخشندگی انقلاب اسلامی در اقصي‌نقاط عالم نمایان شود.

ضمن عرض ارادت خالصانه خود به محضر خانواده‌های صبور و معزز شهدای والامقام، مردم با فرهنگ و ولایتمدار استان مرکزی، شهرستان محلات، شهر زیبایی، نشاط و گل و طراوت لاله‌های بهاری در سی‌وچهارمین بهار انقلاب اسلامی از اهتمام مسئولین ارجمند، مدیران خادم و بسیجی کشوری و لشکری، دست‌اندرکاران جرای مراسم بزرگداشت سالگرد شهید حجت‌الاسلام والمسلمین شهید فضل‌الله محلاتی، شهدای روحانیت، سردار سرتیپ پاسدار شهید محمدرضا شاهرخی و سردار شهید جواد آصفری تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار