علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به یادواره گرامیداشت شهید فضل‌الله محلاتی شهرستان محلات پیامی صادر کرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

برگزاری آیین و یادواره گرامیداشت شهید سرافراز حجت‌السلام و المسلمین فضل‌الله محلاتی در شهرستان دارالمومنین محلات، اقدام مناسب و شایسته‌ای است که در آن آراء، اندیشه‌ و خدمات آن شهید بزرگوار مورد بازخوانی و تبیین قرار خواهد گرفت.

شهید محلاتی به عنوان نماینده‌ی حضرت امام (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی یکی از شخصیت‌های برجسته و ممتاز دوران نهضت و مبارزات اسلامی و از همراهان حضرت امام (ره) در انقلاب و برپایی نظام جمهوری اسلامی بودند. آن عالم وارسته و مجاهد نستوه که پرورش یافته حوزه و مدارس دینی بودند و در نزد اساتید و حضرات آیات عظام بزرگواری همچون حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی و آیت‌الله خوانساری و دیگر نخبگان عرصه فقاهت و دیانت علوم اسلامی را فرا گرفتند.

ایشان بسیار شجاع و بی‌باک بودند و در دوران نهضت اسلامی از هیچ خطری دلهره به خود راه نمی‌دادند و با روحیه سلحشوری مبارزات خود را ادامه می‌دادند که بارها نیز از سوی رژیم سابق بازداشت و زندانی شدند اما هیچکدام از اینها باعث نگردید در اراده استوار آن شهید خللی وارد کند.

شهید محلاتی در جریان مبارزه علیه تشکیل انجمنهای ایالتی و ولایتی نقش مهمی از جمله ایجاد ارتباط بین علمای تهران و حضرت امام خمینی (ره) داشتند به طوریکه در بین دوستان و حتی ساواک به " موتورالعلماء" معروف شده بودند.

پس از تبعید امام (ره) نیز مبارزات و تلاشهای شهید محلاتی رد پیشبرد اهداف قیام متوقف نگردید و همواره یکی از ارکان فعالیتهای مردم انقلاب یبودند و حتی شکنجه‌های وحشیانه ساواک را به جان و دل پذیرفت تا نهال انقلاب اسلامی به ثمر بنشینند.

آن شهید پس از پیروزی انقلاب در همه جریان نقش فعالی داشتند و همواره در محوریت تلاش‌ها قرار می‌گرفتند و در اولین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم شریف و متدین محلات وارد مجلس شدند و یکی از اعضای موثر کمیسیون دفاع بودند. نمایندگی حضرت امام (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دبیر جامعه روحانیت مبارز، معاونت کمیته امداد حضرت امام، نماینده امام در حج و اوقاف و سرپرستی حجاج از مسئولیت‌هایی بودند که شهید محلاتی به آنها اهتمام جدی داشتند.

سرانجام و پس از سالها تلاش و مجاهدت در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و در کشاکش مبارزات سی ساله خود در یکم اسفند ماه سال 1364 هنگامی که به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عازم جبهه‌های نبرد بودند در آسمان اهواز هواپیمای آنها مورد اصابت جنگنده‌های عراقی قرار گرفت و به همراه چهل تن از بهریتن یاران امام و انقلاب به شهادت رسیدند.

اینجانب ضمن تجلیل از دست‌اندر کاران و برگزارکنندگان این یادواره ارزشمند، امیدوارم با نگرش و بررسی ابعاد زندگی و شخصیتی شهید سرافراز حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ فضل‌الله محلاتی بتوانیم بخشی از زوایای ارزشمند و پرافتخار ایشان را فراروی نسل انقلاب و آینده سازان آن قرار دهیم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار