معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در عصر حاضر با سونامی جدیدی که سونامی اطلاعات است مواجه هستیم و امروز مرکز داده استان خوزستان با سرمایه گذاری حدود 40 میلیارد ریال افتتاح شد.

علی حکیم جوادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در افتتاح مرکز داده استان خوزستان با اشاره به اهمیت توجه اطلاعات گفت: مراحل شبکه ملی اطلاعات در راه انجام و بخش های زیادی از آن انجام شده تا پایان همه دستگاه های دولتی به این شبکه متصل می شوند.

یکی از بخش هایی که در شبکه ملی اطلاعات تعریف شده دیتا سنتر (مرکز داده) است که با جمع آوری اطلاعات و جلوگیری از هدر رفتن وقت و انرژی اهمیت ویژه ای دارد.

حکیم جوادی بر اساس ماده 46 ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایداری با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: امروزه با انباشتی از اطلاعات مواجه بوده و قرن، قرن اطلاعات است.

کشورهای دنیا با سرمایه گذاری یک سری قابلیت های رایگان را در خدمت ما گذاشته تا اطلاعاتمان را در آنجا قرار داده و از آن بهره مند شوند.

گفتنی است، برخی سرویس های قابل ارائه در مرکز خدمات داده استان شامل میزبانی صفحات وب تحت، میزبانی پست الکترونیکی، اجاره سرور اختصاصی، اجاره سرور مجازی، اجاره مرکز داده مجازی، اجاره فضا است./ز

برچسب ها: موازین ، وزارت ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار