استاندار خراسان‎رضوی گفت: ملت ایران روابط سلطه جویانه و استعماری را هرگز برنمی‎تابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسین فروزان‌مهر در دیدار با سفیر دانمارک با اشاره به طراحی خطوط کلی نظام از سوی رهبر شجاع انقلاب، اظهار کرد: با توجه به مبانی اعتقادی و مذهبی ملت ایران، معظم‌له نه تنها یک رهبر سیاسی که حجت خدا بر مردم نیز هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران 34 سال پیش با انقلاب شکوهمند خود، حکومت دست‌نشانده نظام سلطه را در هم کوبید، افزود: عزم ملت ایران در حفظ استقلال و آزادی خود، همچنان پابرجاست و حضور پر شور و متراکم آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در اقصی نقاط کشور گواه روشنی است که تحریمها و فشارهای دشمنان نه تنها در اراده آنان خللی ایجاد ننموده، بلکه عزم آنان را در دفاع از انقلاب اسلامی مستحکمتر کرده است.

فروزان مهر با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات در سال آینده در ایران، گفت: ملت ایران در انتخابات پیش‌رو نیز بار دیگر با حضور پرنشاط سیاسی در پای صندوقهای رای، از آرمانهای نظام اسلامی دفاع میکنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در تولید علم و فناوری و تربیت جوانان خلاق و دانشمندان تراز اول جهانی در رشتههای مختلف علمی، گفت: کشور ما با اتکا به توان داخلی، در دستیابی به انرژی هستهای و استفاده صلح آمیز از آن نیز طی سالهای اخیر، توفیقات قابل‌توجهی داشته است.

استاندار خراسانرضوی در ادامه با اشاره به تصمیم مقامات دانمارکی مبنی بر خروج 650 نیروی نظامی این کشور از خاک افغانستان تا پایان سال 2014، گفت: انتظار میرود نظامیان سایر کشورها نیز به مرور خاک این کشور را ترک کرده و سایر کشورها به افغانستان در مسیر سازندگی و اجرای پروژههای اقتصادی، کمک کنند.

استاندار خراسانرضوی در ادامه تصریح کرد: با وجود تلاش دو جانبه برای توسعه همکاریهای مشترک و با توجه به وجود نیروهای متخصص و توانمند، آمادگی داریم تا در صورت ایجاد زمینه کار مدیریت شده، تبادل نیروی کار و همچنین دانشجو و استاد میان دو کشور را دنبال نماییم.

وی با بیان اینکه از ایران اقلام متعددی مانند فرش و دیگر صنایع دستی، خشکبار، محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مصالح ساختمانی و محصولات پتروشیمی به کشور دانمارک صادر می‌شود، افزود: با ایجاد بستر مناسب، زمینه استفاده خراسان‌رضوی از همکاری و فناوری دانمارک در حوزه صنعت سیمان، نیروگاههای برق بادی، پتروشیمی و صنایع غذایی وجود دارد.

وی با اشاره به نشست مشترک سفیر دانمارک با بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصاد خراسان‌رضوی، تاکید کرد: بخش خصوصی می‌تواند شرایط مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی مشترک ایجاد نماید، ضمن اینکه امیدواریم کشور دانمارک نیز فرآیندهای اداری را برای فعالیت بخش خصوصی ایران در این کشور، تسهیل کند.

«آندرس کریستین هوگارد»، سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به حضور خود در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با حضور در ایران و آشنایی با تاریخ این کشور، به بزرگی ملت مسلمان ایران و انقلاب آنان اعتقاد راسخ یافتم/س 

برچسب ها: روابط ، سلطه ، استعمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.