سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با موضوع احسان و نیکوکاری ،11 تا 14 اسفند ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در نشست خبری با خبرنگاران اصحاب رسانه با بیان اینکه 513 فیلم ساز و 212 فیلم نامه نویس از استان های کشور به غیر از استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان آثار خود را به این دبیر خانه ارسال کرده اند تصریح کرد: حدود 930 اثر به دبیر خانه سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات ارسال شده که از این تعداد 602 فیلم در قالب 391 فیلم داستانی کوتاه ، 211 فیلم مستند و 328 فیلم نامه بوده است.

زاون قوکاسیان ادامه داد: حدود 14 مرکز حقوقی نیز آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند که ، انجمن سینمای جوان ، انجمن سینمای دفاع مقدس، مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی ، کانون پرورش فکری کودکان و صدا و سیمای استان ها از جمله آنها می باشد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع اثار ارسالی به دبرخانه 167 اثر به مدت 2 هزار و 360 دقیقه پذیرفته شده است گفت: استان های اصفهان ، تهران و اردبیل به ترتیب با 56، 53 و 12 اثر بیشترین آثار قبولی در بخش مسابقه سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را به خود اخصاص دادند.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در ادامه گفت: 48 فیلم ساز بخش تجربی در این جشنواره شرکت خواهند کرد که 44 اثر باستانی و4 اثر مستند را به نمایش خواهند گذاشت.

قوکاسیان با بیان اینکه مجتمع فرشچیان و نگارستان امام خمینی(ره) برای نمایش و اکران انتخاب شده است افزود: در استان های تهران ، گیلان ، اردبیل ، البرز و آذر بایجان غربی نیز، بخشی از آثار راهیابی به بخش مسابقه را به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: 200فیلم ساز از شهر های مختلف کشور و 60 فیلم ساز و فیلم نامه نویس از استان اصفهان که آثارشان به بخش مسابقه ارسال شده است میهمان این جشنواره هستند.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات هدف از بر گزاری این جشنواره معرفی زمینه های رفتار خیر خواهانه با بهره گیری از متون دینی اعلام کرد و همچنین خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره برای مرحوم مسعود بهنام صدا بردار و صداگذارایران، مسعود جعفری جوزانی و دو دستیار فنی که به عنوان افراد شاخص در امر نیکو کاری شناخته شده اند بزرگداشتی گرفته می شود./س

برچسب ها: جشنواره ، ملی ، فیلم ، کوتاه ، حسنات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.