مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این استان یكی از پنج استان اول كشور در حوزه قابلیت های گردشگری كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی زاده در جلسه كارگروه گردشگری شهرستان نیر افزود: جاذبه های پر تعداد گردشگری استان هم از لحاظ طبیعی و تاریخی و هم تراكنش آنها بی نظیر است.

وی گفت: وجود مرز مشترك با جمهوری آذربایجان و نیز ارتباط محورهای مواصلاتی شمال غرب كشور با این استان جایگاه خاصی در حوزه گردشگری به اردبیل داده است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در حوزه حمایت از طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری در سال های گذشته تسهیلات مناسب با یارانه قابل توجهی به سرمایه گذاران پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

نقی زاده اظهار كرد: رشد سرمایه گذاری گردشگری سال های اخیر در استان اردبیل در رده های اول تا پنجم قرار دارد.

وی گفت: وجود افزون بر دو هزار اثر تاریخی و فرهنگی ، آبهای گرم معدنی و 180 واحد اقامتی ، هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذیر و وجود بیش از 20 مجتمع آبدرمانی و مجتمع های مرتبط با حوزه پذیرایی و تفریحی در این استان توانمندی های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر و استفاده از توانمندی گردشگری استان داده است.

نقی زاده افزود: شهرستان نیر شش منطقه نمونه گردشگری و روستا هدف گردشگری و چشمه های آبگرم و سرد دارد و تلاش می شود از تاسیسات گردشگری سرمایه گذاران حمایت مناسبی كرده و نظر سرمایه گذاران را از تسهیلات یارانه ای ملی و استانی جلب كنیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، حوزه ، گردشگری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.