روزنامه انگلیسی ایندپندنت با اذعان به اینکه نخست وزیری نوری المالکی کاملا دموکراتیک بوده بر ضد شیعی بودن فضای سیاسی منطقه تاکید کرد و مدعی شد در یک چنین اوضاعی المالکی نمی تواند به موفقیتی دست یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، روزنامه انگلیسی "ایندپندنت" اذعان داشت که فضای بین الملل به سود سنی ها و بر ضد شیعیان عراق عمل می کند و اگر شرایط بر همین منوال پیش برود حتی اگر نخست وزیر عراق صاحب دستانی آهنین نیز باشد نخواهد توانست اوضاع را به شرایط طبیعی بازگرداند چرا که هر گونه تعامل یا برخورد با آشوب های عراق را و به تعصبات طائفی و واکنش های اشتباه نسبت خواهند داد.

ایندپندنت افزود: بسیاری بحران سوریه را تظاهرات اهل تسنن این کشور بر ضد دولت تفسیر می کنند و حتی اگر این تفسیر یک توطئه باشد اما واقعیت این است که همین تفکر به عراق منتقل شده و سنی های عراق با دیدن اوضاع سوریه دست به اعتراض علیه دولت کشور خود زدند، البته این نکته را هم باید افزود که سیاست های منطقه ای به طور کلی سمت و سویی ضد شیعی به خود گرفته است.

نکته ای که باید به آن توجه کرد و سنی های عراق از آن غافلند اینکه "نوری المالکی" طی یک انتخابات آزاد و در فرآیند یک اقدام کاملا دموکراتیک به نخست وزیری رسید و این هیچ ربطی به مواضع طائفی و مذهبی ندارد حتی بسیاری از استان های سنی نشین عراق نیز آراء خود را به وی اختصاص دادند. بنابر این باید گفت مردم توسط دولت های عربی منطقه تحریک شده و سیاست های غربی نیز در آن دخیل بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار