" الامام الصادق المهدی" ریس حزب اسلامگرای سودانی با الگو قرار دادن کشورهای عربی در استفاده از خشونت و اسلحه برای سرنگون کردن نظام های دولتی خود گفت: ملت سودان خواهان سرنگونی نظام نیست زیرا خشونت را راه حل مناسبی نمی داند

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صدی البلد رییس حزب اسلامگرای الامه در سودان " الامام الصادق المهدی" با اشاره به انقلاب ها و تنش های موجود در کشورهای عربی تاکید کرد: ملت سودان خواهان سرنگونی نظام دولتی نیست.

وی در ادامه افزود: ما خواهان اصلاحات در نظام دولتی هستیم اما نه با اسلحه و خشونت؛ زیرا کشورهای عربی که راه خشونت و اسلحه را در پیش گرفتند به نتیجه مطلوبی نرسیدند.

وی با دعوت کردن احزاب مخالف دولت در جوبا و خرطوم به حفظ آرامش خود و رعایت مصلحت کشور، خاطر نشان کرد: سرنگون کردن یک نظام دولتی راه حل مناسبی نیست، بلکه ملت باید خشونت راه کنار گذاشته و در محیطی آرام به راه حل مناسب دست یابد . 

المهدی در ادامه اضافه کرد: مصلحت های مشترک زیادی از جمله همکاری های کشاورزی، نفتی وتجاری دو کشور سودان و سودان جنوبی را به یکدیگر مرتبط می کند، که نمی توان به راحتی آن ها را نادیده گرفت

رییس حزب الامه در پایان با هشدار به نتایج رفتار دعوت کنندگان به سرنگونی نظام در جوبا گفت: مسوولیت چنین دعوت هایی بر دوش ملت جنوب خواهد افتاد.

وی همچنین افزود: به هیچ وجه نمی توان قبول کرد که دولت جوبا هم پیمان رژیم اسراییل باشد.



                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

برچسب ها: سودان ، اعتراضات ، نظام ، المهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار