مدیر کل حریم شهر تهران از بررسی طرح استقرار برخی مشاغل در حریم شهر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس سید صباح الدین متقی گفت : برای جمع آوری برخی مشاغل پر خطرکه همه جای شهر وجود دارد و همچنین شهرک های صنعتی برنامه ریزی های خوبی انجام شده تا برای این مشاغل که بیشتر فروشندگان مواد شیمیایی ، آهنگران ، درودگران و غیره هستند و آلودگی های صوتی ایجاد و شیمیایی ایجاد می کنند مکانی در نظر گرفته شود تا این مشاغل با پیش بینی همه استانداردهای لازم در بخشی از حریم که از پیش مورد مطالعه قرار گرفته است مستقر شوند .
 
متقی با اشاره به نشست های مطرح شده در خصوص وضعیت برخی واحدها در حریم شهر تهران گفت : درخواست های مختلفی در این خصوص مطرح و در حال بررسی است و مصوبات در زمینه احداث بیمارستان ها ، شهرک های صنعتی ، گلخانه ، دامپروی و غیره در حریم بررسی می شود که باید مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست نیز باشد .
 
وی با تاکید بر اهمیت صیانت از حریم به عنوان یکی از اولویت های شهرداری ، اظهار کرد : شهرداری سعی دارد تا در حریم شهر ، طبیعت ، منابع و اراضی کشاورزی را تثبیت کند و هیچ تغییری در آن ایجاد نشود و توسعه فضای سبز و گلخانه را در این محدوده پیش بینی کرده است .
 
متقی خاطر نشان کرد : در این زمینه امتیازاتی پیش شده است ، به طوری که اگر در این محدود ها بیمارستانی وجود دارد حقوق مکتسبه آن حفظ شود و در ازای آن این مکان به فضای سبز تبدیل شود که این موضوع در حال بررسی است .
 
مدیر کل حریم شهر تهران تصریح کرد : برای جمع آوری برخی مشاغل پر خطرکه همه جای شهر وجود دارد و همچنین شهرک های صنعتی برنامه ریزی های خوبی انجام شده تا برای این مشاغل که بیشتر فروشندگان مواد شیمیایی ، آهنگران ، درودگران و غیره هستند و آلودگی های صوتی ایجاد و شیمیایی ایجاد می کنند مکانی در نظر گرفته شود تا این مشاغل با پیش بینی همه استانداردهای لازم در بخشی از حریم که از پیش مورد مطالعه قرار گرفته است مستقر شوند .
 
متقی خاطر نشان کرد : طرح هایی برای این کار داده شده و به عنوان نمونه برای مشاغلی مانند آهنگری و درودگری ، حریم منطقه 15 پیش بینی شده که طرح آن ارائه و در حال بررسی است .  
 
وی با تاکید بر این که حریم شهر نباید دستخوش نابسامانی شود ، گفت : به این منظور باید تدابیر لازم پیش بینی شود تا این مشاغل متمرکز باشند و حریم شهر را دچار تغییر نکند
برچسب ها: طرح ، استقرار ، مشاغل ، حریم ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار