کمال شفیعی شاعر با موفق ارزیابی کردن هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، تاکید کرد: امسال سلایق مختلف در عرصه داوری این جشنواره حضور دارند و این نشانه بالندگی آن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، کمال شفیعی با اشاره به شاخص‌های کیفی جشنواره امسال گفت: به نظر من امسال جشنواره شعر فجر خیلی بهتر از سال‌های قبل برگزار شد و می‌توان به عنوان از آن یک نمونه موفق در بین همه دوره‌های این جشنواره، یاد کرد.
سراینده «گوزن‌های پا به ماه» افزود: به عنوان مثال نفس توجه به جزایر جنوبی کشور با توجه به اهمیت مسئله هویتی خلیج فارس در شرایط کنونی و برپایی مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر، یک ابتکار بسیار خوب بود.
این شاعر و دبیر سابق شعر و داستان جوان حوزه هنری اضافه کرد: مسئله بعدی تجلیل از پیشکسوتان عرصه شعر و پرداختن به جایگاه شاعران فقید عرصه انقلاب مانند زنده‌یادان خلیل عمرانی و شاهرخ اورامی بود که خاطره آنها را برای اهالی شعر زنده کرد.
شفیعی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای شعر فجر و در واقع بردن شعر به نقاط مختلف ایران، اقدام خوب دیگر دست‌اندرکاران جشنواره شعر فجر بود که در دوره های قبلی شاهد آن نبودیم.
سراینده «به یک زبان عاشق می‌شویم» گفت: ایجاد فرصت شعرخوانی برای شاعرانی که در سراسر کشور قلم می‌زنند، اقدام خوب دیگری بود که در جشنواره امسال شعر فجر صورت گرفت و باعث دیده شدن بیشتر این شاعران شد.
سرپرست سابق دفتر امور ادبی استانهای حوزه هنری تاکید کرد: در کنار همه اینها نباید از چینش خوب داوران امسال جشنواره شعر فجر غافل ماند؛ به عقیده من امسال سلایق مختلف در عرصه داوری این جشنواره ملی حضور دارند.
شفیعی در همین خصوص یادآور شد: می توان گفت هر کدام از داوران جشنواره شعر فجر امسال، نماینده یک طیف فکری و شعری هستند و این نشانه بالندگی این جشنواره است.
وی گفت: برآیند کلی جشنواره شعر فجر تاکنون بسیار خوب بوده و من امیدوارم این جشنواره با استقبال شاعران به روند موفق خود تا پایان راه ادامه دهد و ایده‌های جددی را که مطرح کرده، پی بگیرد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.