فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه امروز سه شنبه در آستانه برگزاري تظاهرات بر ضد رياضت هاي اقتصادي وارد يونان مي شود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، در شرايطي که فرانسه براي اعلام طرحهاي مربوط به صرفه جويي و اصلاحات خودش به نوعي تحت فشار قرار دارد ، اولاند به يونان مي رود تا بگويد به جهش آينده اين کشور به عنوان ضعيفترين عضو منطقه يورو اعتماد دارد.
 رئيس جمهوري فرانسه ساعت يازده و سي دقيقه به وقت آتن مورد استقبال آنتوني ساماراس نخست وزير يونان قرار خواهد گرفت.
اولاند در اين ديدار پيام خودش را مبني بر ايجاد موازنه بين احياي بودجه و حفظ نرخ رشد اقتصادي منتقل خواهد کرد.
يونان يک بار ديگر ماه دسامبر به لطف حمايت مالي اروپا و صندوق بين المللي پول از ورشکستگي نجات يافت و بازارهاي مالي دنيا طرح انفجار قريب الوقوع منطقه يورو را امروز کنار گذاشته اند.
اين کشور اما در حالي که منتظر دستيابي به عوايد ناشي از رقابتهاي اقتصادي ناشي از اصلاحات سنگين اقتصادي و کاهش دستمزد حقوق بگيران است ،‌ به سوي ششمين سال رکود و بيکاري پيش مي رود.
نرخ بيکاري بيست و هفت درصد جمعيت فعال اين کشور تا کنون در مقايسه با همه کشورهاي ديگر عضو منطقه يورو بالاترين بوده است و اقتصاددانان پيش  بيني مي کنند روند حذف فرصتهاي شغلي در اين کشور ادامه داشته باشد.برخي نيز پيش بيني مي کنند ميزان بيکاري در يونان به سي درصد برسد.
اولاند در مصاحبه اي که شماره روز دوشنبه روزنامه تا نئا با وي انجام داد گفت در يونان فداکاريهايي که از مردم خواسته شده است در سنگين ترين و شديدترين  نوع خود بوده است و سالم سازي دارايي‌هاي دولتي در اين کشور ضرورت دارد اما کافي نيست.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار